Pregled bibliografske jedinice broj: 210325
Položaj proizvođača povrća u suvremenom tržišnom lancu istočne Hrvatske
Položaj proizvođača povrća u suvremenom tržišnom lancu istočne Hrvatske // Zbornik XL. znanstvenog skupa hrvatskih agronoma s međunarodnim sudjelovanjem / Kovačević, Vlado ; Jovnovac, Sonja (ur.).
Osijek: Poljoprivredni fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2005. str. 89-90 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 210325 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Položaj proizvođača povrća u suvremenom tržišnom
lancu istočne Hrvatske
(Vegetable producers position in actual Eastern
Croatia market chain)
Autori
Lončarić, Ružica ; Tolušić, Zdravko ; Tolić, Snježana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Zbornik XL. znanstvenog skupa hrvatskih agronoma s međunarodnim sudjelovanjem
/ Kovačević, Vlado ; Jovnovac, Sonja - Osijek : Poljoprivredni fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2005, 89-90
Skup
XL. znanstveni skup hrvatskih agronoma s međunarodnim sudjelovanjem
Mjesto i datum
Opatija, Hrvatska, 15.02.2005. - 18.02.2005
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
proizvodno-prodajni lanac ; tržište ; povrće ; proizvođačke organizacije ; trgovinski lanci
(production-selling chain ; market ; vegetable ; production organizations ; hypermarkets)
Sažetak
Proizvodnja povrća postaje sve atraktivniji i značajniji oblik poljoprivredne proizvodnje u usporedbi s proizvodnjom žitarica. Udio povrća u sjetvenoj strukturi Hrvatske iznosi 12 % (prosjek 1998-2002), od čega je 98 % u privatnom vlasništvu. Cilj rada bio je istražiti položaj i karakteristike proizvođača povrća Istočne Hrvatske kako bi se otkrili problemi, značaj interakcije s prodajnim subjektima te pronašli načini poboljšanja performanci koje čine proizvodno-prodajni lanac povrća. Istraživanje je provedeno putem telefonske ankete među 29 proizvođača registriranih kao dobavljači trgovinskih lanaca na području 5 županija Istočne Hrvatske. Rezultati ankete pokazali su da su proizvođači povrća mlađi i neusporedivo bolje formalno poljoprivredno obrazovani u usporedbi s hrvatskim prosjekom. Stoga ne iznenađuju podaci o prinosima za sve vrste analiziranog povrća koji su bili od 50% do nekoliko puta viši od službenih podataka (DZS, FAO baze podataka). Značajan utjecaj na uključivanje mladih proizvođača u ovaj vid proizvodnje imao je razvoj trgovinskih lanaca (kako stranih tako i domaćih) na hrvatsko tržište što je induciralo proizvođače na spontano udruživanje. Formiranje proizvođačkih organizacija odgovara trgovinskim lancima zbog jednostavnijeg koordiniranja poslovanja dok su u isto vrijeme proizvođači uglavnom zadovoljni suradnjom zbog sigurnosti otkupa i isplate proizvoda u dogovorenom roku. Orijentiranje trgovinskih lanaca na domaće proizvođače u skladu je s probuđenom svijesti hrvatskih potrošača o kupovini domaćih proizvoda.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Poljoprivreda (agronomija)