Pregled bibliografske jedinice broj: 210193
Jezični razvoj u djece s ranim žarišnim mozgovnim oštećenjem
Jezični razvoj u djece s ranim žarišnim mozgovnim oštećenjem // Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, 40 (2005), 1; 89-104 (međunarodna recenzija, pregledni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 210193 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Jezični razvoj u djece s ranim žarišnim mozgovnim oštećenjem
(Language development in children with early focal brain injury)
Autori
Cepanec, Maja
Izvornik
Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja (1331-3010) 40
(2005), 1;
89-104
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni
Ključne riječi
rano mozgovno oštećenje; jezični razvoj
(early brain damage; language development)
Sažetak
Jezični razvoj djece s ranim žarišnim mozgovnim oštećenjima je tema o kojoj se, nažalost, još uvijek premalo zna. Ovaj članak daje pregled različitih znanstvenih istraživanja koja su se u posljednjih desetak godina bavila ovom tematikom. Osnovno pitanje koje se proteže jest kolika je zapravo plastičnost dječjeg mozga. Sveukupno gledajući, ova istraživanja pokazuju plastičnost ljudskog živčanog sustava kako na bihevioralnoj, tako i na neurološkoj razini, ali i ograničenja te plastičnosti. Premda su jezična postignuća u djece s ranim mozgovnim oštećenjima uglavnom generalno dobra, većina ove djece ima umjerene do teške početne zastoje. U najranijoj dobi, njihovo razumijevanje i izražavanje lošiji su nego u njihovih vršnjaka, posebice ako se radi o oštećenju lijeve hemisfere. Upravo iz tih razloga važno je tražiti dokaz povezanosti određenog oštećenja i prisutnih simptoma u najranijoj fazi jezičnog razvoja, prije nego se mogao stvoriti "novi mozgovni plan". Premda djeca s mozgovnim oštećenjem s vremenom znatno napreduju, ona vrlo teško sustižu svoje vršnjake, jer se poteškoće u jezičnim sposobnostima svaki put ponovno javljaju kada se ona susretnu s novim jezičnim izazovima. Tako se u školsko doba u te djece očituju problemi fonološke radne memorije, kao i posljedično poteškoće čitanja i pisanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Kliničke medicinske znanosti
POVEZANOST RADA
Projekti:
0013001
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb
Profili:
Maja Cepanec
(autor)
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Scopus