Pregled bibliografske jedinice broj: 206875
ODNOS IZMEĐU GOVORNE FLUENTNOSTI TE IZGOVORNOG I ORTODONTSKOG STATUSA U PREDŠKOLSKE DJECE
ODNOS IZMEĐU GOVORNE FLUENTNOSTI TE IZGOVORNOG I ORTODONTSKOG STATUSA U PREDŠKOLSKE DJECE // Istraživanja govora. Peti znanstveni skup s međunarodnim sudjelovanjem. Knjiga sažetaka. / Vuletić, Branko ; Horga, Damir ; Mildner, Vesna (ur.).
Zagreb: Hrvatsko filološko društvo, 2004. (poster, nije recenziran, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 206875 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
ODNOS IZMEĐU GOVORNE FLUENTNOSTI TE IZGOVORNOG I ORTODONTSKOG STATUSA U PREDŠKOLSKE DJECE
(RELATIONSHIP BETWEEN SPEECH FLUENCY AND ARTICULATORY AND ORTHODONTIC STATUS IN PRESCHOOL CHILDREN)
Autori
Ivičević Desnica, Jelena ; Hunski, Marija ; Horga, Damir
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Istraživanja govora. Peti znanstveni skup s međunarodnim sudjelovanjem. Knjiga sažetaka.
/ Vuletić, Branko ; Horga, Damir ; Mildner, Vesna - Zagreb : Hrvatsko filološko društvo, 2004
Skup
Istraživanja govora. Peti znanstveni skup s međunarodnim sudjelovanjem
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 09.12.2004. - 11.12.2004
Vrsta sudjelovanja
Poster
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
govorna fluentnost; izgovor; ortodoncija
(speech fluency; articulation; orthodoncy)
Sažetak
Usvajanje govora i jezika uključuje usvajajnje govornih zvukova i načina njihove organizacije u govorno-jezične jedinice. Pretpostavka je dobrog usvajanja izgovora, između ostalog, i uredan ortodontski status djeteta. Eksperimentalno je potvrđena povezanost fonološke razine i sintaktičkih sposobnosti u govorno-jezičnom razvoju. Poteškoće na fonetsko-fonološkom planu mogu djelovati i na razvoj viših jezično-govornih funkcija kao što su morfologija, sintaksa i vokabular. U ovom se radu na skupini od 70 vrtićke djece prosječne dobi 6 godina promatra odnos triju skupina varijabli: ortodontskog statusa (jezik, nepce i procjena općeg ortodontskog statusa), izgovornog statusa (procjena stupnja sigmatizma, rotacizma, fonematskog sluha) i govorne fluentnosti kao mjere općeg jezičnog i govornog razvoja (govorni tempo, govorna produktivnost, govorna raznolikost, stupanj govorne fluentnosti). Očekuju se pozitivna povezanost između triju skupina varijabli zbog njihove općenite senzomotoričke prirode.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija