Pregled bibliografske jedinice broj: 205597
Kako je Peabody Picture Vocabulary Test postao Peabody slikovni test rječnika
Kako je Peabody Picture Vocabulary Test postao Peabody slikovni test rječnika // 3. kongres logopeda Hrvatske Razvoj i nove perspektive u jezičnoj i govornoj terapiji i dijagnostici : zbornik sažetaka = 3th Congress of Croatian Clinician Developments and new perspectives in speech and language therapy and diagnostics : abstract book
Zagreb: Hrvatsko logopedsko društvo, 2005. str. 89-89 (poster, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 205597 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kako je Peabody Picture Vocabulary Test postao Peabody slikovni test rječnika
(How Peabody Picture Vocabulary Test became Peabody slikovni test rječnika)
Autori
Kovačević, Melita ; Dobravac, Gordana ; Hržica, Gordana ; Kuvač, Jelena ; Mustapić, Maja ; Padovan, Nevena ; Palmović, Marijan
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
3. kongres logopeda Hrvatske Razvoj i nove perspektive u jezičnoj i govornoj terapiji i dijagnostici : zbornik sažetaka = 3th Congress of Croatian Clinician Developments and new perspectives in speech and language therapy and diagnostics : abstract book
/ - Zagreb : Hrvatsko logopedsko društvo, 2005, 89-89
Skup
Kongres logopeda Hrvatske Razvoj i nove perspektive u jezičnoj i govornoj dijagnostici i terapiji /3 ; 2005)
Mjesto i datum
Dubrovnik, Hrvatska, 28.09.2005. - 01.10.2005
Vrsta sudjelovanja
Poster
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
PPVT; standardizacija; test rječnika
(PPVT; standardization; vocabulary test)
Sažetak
Preduvjet ikakvih većih, međusobno usporedivih jezičnih ispitivanja, kao i preduvjet valjane dijagnostike jezičnih poremećaja i razine jezičnoga znanja općenito, standardizirani su, široko primjenjivi testovi. Standardizirani testovi omogućuju jasno i precizno smještanje ispitanika unutar grupa i objektivne rezultate, kao i korelaciju s testovima opće kognitivne sposobnosti i s drugim jezičnim testovima. Testovi rječnika pokazatelji su jezične kompetencije pojedinca, bilo da je riječ o urednom ili narušenom jezičnome razvoju. Naime, kako se riječ češće pojavljuje u različitim kontekstima nego izolirano, što znači u svojim različitim morfološkim oblicima, povećanje rječnika neminovno utječe na razvoj ostalih jezičnih sastavnica, posebice morfologije i sintakse. Vođeni tom idejom, a i svjesni velike potrebe za izradom standardiziranih dijagnostičkih materijala, u Laboratoriju za psiholingvistička istraživanja Edukacijsko-rehabilitacijskoga fakulteta Sveučilišta u Zagrebu već se duže vrijeme radi na prilagodbi i u tijeku je standardizacija Peabody Picture Vocabulary Testa, najpoznatijeg i najšire primjenjivanog svjetskog testa rječnika. Ovaj test ima široku primjenu u kliničkome i u istraživačkome radu u različitim područjima kao logopediji, psihologiji, psiholingvistici, neurolingvistici. Prvi puta izdan 1959. u Sjedinjenim Američkim državama, danas je prilagođen velikom broju jezika, omogućavajući time i međujezične usporedbe. Prilagodba testa započela je 2003. godine i odvijala se u nekoliko etapa, svake praćene pilot-ispitivanjima: 1. prijevod američkog izvornika 2. izbacivanje kulturološki neprikladnih riječi i unos novih 3. utvrđivanje prikladnosti položaja riječi u testu 4. prva izrada i provjera (testirano na 1300 sudionika) 5. promjene predtesta i priprema testa za standardizaciju 6. standardiziranje testa (u tijeku 1600 sudionika) Standardiziranje i izdavanje testa planira se do početka 2006. godine u izdanju Naklade Slap. Na posteru ćemo prikazati etape prilagodbe hrvatske inačice testa te preliminarne rezultate standardizacije.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
0013002
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb
Profili:
Jelena Kuvač
(autor)
Melita Kovačević
(autor)
Gordana Hržica
(autor)
Gordana Dobravac
(autor)
Marijan Palmović
(autor)