Pregled bibliografske jedinice broj: 204902
Elaborat o utjecaju ravnosti kolnika na odabir načina sanacije gradskih prometnica
Elaborat o utjecaju ravnosti kolnika na odabir načina sanacije gradskih prometnica, 2003. (elaborat/studija).
CROSBI ID: 204902 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Elaborat o utjecaju ravnosti kolnika na odabir načina sanacije gradskih prometnica
(Influence of the road surface evenness on the selection of the municipal roads reconstruction method)
Autori
Lakušić, Stjepan ; Rukavina, Tatjana ; Dragčević, Vesna
Izvornik
Građevinski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
Vrsta, podvrsta
Ostale vrste radova, elaborat/studija
Godina
2003
Ključne riječi
IRI; ravnost; hodajući profilomjer; rekonstrukcija; kolnik
(IRI; evenness; walking profiler; reconstruction; pavement)
Sažetak
Planirana sanacija većeg broja prometnica u gradu Zagrebu, potaknula je istraživanje ''Utjecaj ravnosti kolnika na odabir načina sanacije gradskih prometnica'' s osnovnim ciljem da se odrede najpogodniji načini sanacije postojećih kolničkih konstrukcija a na temelju relativno jednostavno mjerljivih parametara, ravnosti, hvatljivosti i hrapavosti vozne površine kolnika kojima se može zorno prikazati i jasno ocijeniti stanje postojećeg kolnika. U Zagrebu uobičajeno se primjenjuju slijedeći načini sanacije kolničkih konstrukcija gradskih prometnica: A) zamjena postojećih asfaltnih slojeva, novim nosivim slojem od bitumeniziranog zrnatog kamenog materijala (BNS) i habajućeg sloja od asfaltbetona (AB), te B) izvedba nove kolničke konstrukcije (sloj mehanički zbijenog zrnatog kamenog materijala - MNS, cementom stabilizirani nosivi sloj - CNS, nosivi sloj od bitumeniziranog zrnatog kamenog materijala - BNS i habajući sloj od splitmastix asfalta - SMA. Naime iako se ponekad iz ekonomskih razloga odabire prvi način sanacije, zamjena postojećih asfaltnih slojeva, novim nosivim slojem od bitumeniziranog zrnatog kamenog materijala (BNS) i habajućim slojem od asfaltbetona (AB), dugoročno gledano to ne mora biti i ekonomski najopravdanije rješenje. Kod takvog se načina sanacije projektni period sanirane kolničke konstrukcije može znatno skratiti, uslijed utjecaja nesaniranih oštećenja u donjim nosivim slojevima konstrukcije. Istraživanjem se želi utvrditi da li se navedenim načinima sanacije mogu postići zadovoljavajuće vrijednosti površinskih karakteristika kolničke konstrukcije, odgovarajuća ravnost koja utječe u prvom redu na udobnost vožnje te hvatljivost kao jedan od parametara o kojem ovisi sigurnost vožnje. Mjerenje ravnosti vozne površine te ispitivanje otpora prema klizanju voznih asfaltnih površina na postojećoj kolničkoj konstrukciji provedeno je u Klaićevoj ulici u ožujku 2003. godine te u Ozaljskoj ulici u srpnju 2003.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Građevinarstvo
Napomena
Podršku pri provedbi mjerenja pružili su: 1. Gradski ured za izgradnju grada Zagreba (Trg Stjepana Radića 1, 10000 Zagreb), 2. MTG - Moderne tehnologije građenja (Puškarićeva 1a, 10250 Zagreb-Lučko), 3. Hrvatske ceste (Vončinina 3, 10000 Zagreb) i 4. IGH - Institut građevinarstva hrvatske (Rakušina 1, 10000 Zagreb).
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Građevinski fakultet, Zagreb