Pregled bibliografske jedinice broj: 204867
Kriteriji prednosti kod rasporeda na radna mjesta u slučaju preustroja državnih tijela
Kriteriji prednosti kod rasporeda na radna mjesta u slučaju preustroja državnih tijela // Informator : instruktivno-informativni list za ekonomska i pravna pitanja, 53 (2005), 5379; 14-15 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, ostalo)
CROSBI ID: 204867 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kriteriji prednosti kod rasporeda na radna mjesta u slučaju preustroja državnih tijela
(Reorganization of Civil Service: Priority Criteria of Workplaces Deployment)
Autori
Rajko, Alen
Izvornik
Informator : instruktivno-informativni list za ekonomska i pravna pitanja (0537-6645) 53
(2005), 5379;
14-15
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, ostalo
Ključne riječi
državna uprava; državni službenici; preustroj; raspored na radna mjesta; kadrovski kriteriji
(civil service; civil servants; reorganization; workplaces deployment; personnel criteria)
Sažetak
Novi Zakon o državnim službenicima (NN 92/05) uz temeljni kriterij kadrovskog raspoređivanja u slučaju preustroja državnih tijela (ispunjavanje uvjeta propisanih za pojedino radno mjesto), određuje dva dodatna kriterija: - prednost državnog službenika koji ima bolje ocjene dosadašnjeg rada i učinkovitosti, kao primarni kriterij ; - raspoređivanje "vodeći računa" o poslovima koje je službenik do tada obavljao, kao pomoćni kriterij. Različiti stupnjevi formaliziranja prednosti pri rasporedu službenika mogu biti utemeljeni na podjednako relevantnim argumentima. U prilog većem stupnju formaliziranja kriterija idu: manja neizvjesnost upravnog osoblja ; manji utjecaj nerelevantnih subjektivnih kriterija donositelja odluka ; jednostavnije i preglednije postupanje. S druge strane, težnja prema što većem formaliziranju odlučivanja o rasporedu razumijeva sljedeće rizike: nemogućnost da formalnim kriterijima budu izražene sve stvarne kvalitete pojedinog službenika ; nepostojanje nužne veze između dijela formalnih kriterija (npr. radnog staža i socijalnog statusa) i sposobnosti službenika ; iz navedenog slijedi opasnost da primjenom takvih kriterija otpadne ili bude neodgovarajuće raspoređen dio kompetentni(ji)h službenika. Racionalno postavljen sustav razumijeva ocjenjivanje i raspoređivanje službenika sukladno njihovoj sposobnosti i korisnosti (kao doprinosa rezultatima rada), u užem smislu za poslodavca, a u širem za građane i pravne osobe - korisnike upravnih usluga.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pravo