Pregled bibliografske jedinice broj: 201721
Konstruktivna geometrija sa slobodno oblikovanim objektima
Konstruktivna geometrija sa slobodno oblikovanim objektima, 2005., diplomski rad, Fakultet elektrotehnike i računarstva, Zagreb
CROSBI ID: 201721 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Konstruktivna geometrija sa slobodno oblikovanim objektima
(Constructive geometry with free form surfaces)
Autori
Buhin, Zdravko
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad
Fakultet
Fakultet elektrotehnike i računarstva
Mjesto
Zagreb
Datum
07.04
Godina
2005
Stranica
68
Mentor
Mihajlović, Željka
Neposredni voditelj
Mihajlović, Željka
Ključne riječi
CSG; CAD; slobodno oblikovane površine
(CSG; CAD; free form surfaces)
Sažetak
U mladoj računalnoj znanosti i njenoj grani, računalnoj grafici, te srodnim područjima već godinama se koristi konstruktivna geometrija čvrstih tijela (engl. Constructive Solid Geometry – CSG) kao vrlo korisna alatka. U računalom potpomognutom dizajnu (CAD) se konstruktivna geometrija primjenjuje na osnovne oblike tj. primitive kao što su kugle, cilindri i kocke da bi se od njih spajanjem, presjecima i oduzimanjem (Booleovim operacijama) izgradili kompleksniji geometrijski oblici. Pokazalo se da je konstruktivna geometrija korisna i kad se žele upotrijebiti kompleksniji objekti proizvoljne - slobodne forme (engl. free-form solids). Nezamislivo je da bilo koji programski alat namijenjen modeliranju trodimenzionalnih objekata ne podržava mogućnosti obavljanja ovakvih Booleovih operacija na tijelima, pa se kao primjeri poznatiji širem krugu korisnika mogu nabrojiti 3DStudioMAX, Catia ili Maya, kao primjeri najpoznatijih profesionalnih alata sa implementiranim moćnim algoritmima i širokim spektrom mogućnosti manipulacije objekata. Međutim postoji problem s objektima konstruktivne geometrije što nije trivijalno predstaviti prostor koji ti objekti zauzimaju, niti njihovu površinu koja je u pravilu vrlo nepravilna i složena, a samim time niti izračunati rezultate Booleovih operacija između takvih objekata. Konstruktivna geometrija često pri iscrtavanju koristi blagodati posebnog grafičkog sklopovlja da bi se postigao dovoljno veliki broj slika (okvira) u sekundi (engl. Frame Per Second – FPS), ali postoje i drugi pristupi prikazu tijela koji pribjegavaju pretvorbi CSG struktura u površine zadane mrežom poligona koju može prikazati svaki današnji grafički sklop. Uobičajeni postupci prikaza tijela su prikazi mrežom poligona, parametarskim plohama, brišućim plohama, volumnim reprezentacijama (engl. voxel), a s porastom snage širokodostupnih grafičkih procesora i općenito grafičkog sklopovlja došlo je u zadnje vrijeme do jakog razvoja nekih alternativnih pristupa, kao što je prikaz tijela sufrelima.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Računarstvo
POVEZANOST RADA
Projekti:
0036051
Ustanove:
Fakultet elektrotehnike i računarstva, Zagreb
Profili:
Željka Mihajlović
(mentor)