Pregled bibliografske jedinice broj: 200684
Uzroci, posljedice i prevladavanje školskog neuspjeha
Uzroci, posljedice i prevladavanje školskog neuspjeha. Zagreb: Hrvatski pedagoško-književni zbor, 2001 (monografija)
CROSBI ID: 200684 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Uzroci, posljedice i prevladavanje školskog neuspjeha
(Failure in school: causes, consequences and overcoming)
Autori
Bilić, Vesna
Vrsta, podvrsta i kategorija knjige
Autorske knjige, monografija, znanstvena
Izdavač
Hrvatski pedagoško-književni zbor
Grad
Zagreb
Godina
2001
Stranica
218 str., 20
ISBN
953-6134-38-1
Ključne riječi
uspjeh; neuspjeh; škola
(success; failure; school)
Sažetak
U vremenu i kulturi koja se sve više okreće k uspjehu teško se prihvaća svaki neuspjeh, a posebno neuspjeh u školi - jer je to neuspjeh učenika, roditelja, nastavnika i škole. Učenici koji imaju poteškoća i neuspjeha rasuli su se po svim školama. Posebno je zabrinjavajuće stanje u prvim i drugim razredima srednje škole, pa je to razlog da smo toj skupini učenika posvetili pozornost. Puno je mogućih aspekata promatranja i istraživanja ove pojave: od oblika (početni, prikriveni, stvarni, potpuni, ponovljeni neuspjeh), preko bezbroj mogućih uzroka u njihovom aktivnom suoblikovanju, do isto toliko posljedica koje se sa školskog plana često prenose na životni. Za postavljanje učinkovite pedagoške strategije za prevladavanje neuspjeha potrebno je imati jasnu predodžbu o uzrocima neuspjeha. Analizirali smo uzroke koji su vezani uz učenikovu osobnost, uz obiteljske prilike, uzroke koji potječu iz škole, ili su rezultat nekih objektivnih okolnosti. Svjesni kako uporno ponavljanje obrazaca školskog neuspjeha vodi u promašen život, nastojali smo u istraživanju u kojem je sudjelovalo 275 učenika, 100 roditelja i 100 profesora, istražiti neke moguće uzroke i odnose među njima, s nadom da će dobiveni rezultati poslužiti boljem razumijevanju i učinkovitijim pedagoškim akcijama. Zalažemo se da polazište u postupanju s neuspjehom mora biti temeljeno na uvjerenju da neuspjeh nije fiksan, završen rezultat, nekom predodređen u životu. On je samo promjenjiva faza, od koje učenik može imati značajne pedagoške koristi ako mu kvalitetno pomognemo i naučimo ga kako može konstruktivno promijeniti neuspjeh u uspjeh i preuzeti odgovornost za svoje ponašanje, ali i za savladavanje tehnika izlazaka iz neuspjeha i promjenu gubitničkih navika. Značajnije od samog neuspjeha jest ono što ćemo iz njega naučiti. U traženju izlaza, učeniku i njegovim roditeljima potrebna je pomoć i stručno vodstvao nastavnika i pedagoga, te razrađen program. U ovoj knjizi uz analizu uzroka i mogućih posljedica, ponuđena je pedagoška strategija, program i konkretni oblici pomoći na pravladavanju neuspjeha.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija