Pregled bibliografske jedinice broj: 193049
Dijamant konkurentnosti Pule kao turističke destinacije u funkciji razvitka poduzetništva (implikacije na putu pridruživanja Hrvatske Europskoj uniji)
Dijamant konkurentnosti Pule kao turističke destinacije u funkciji razvitka poduzetništva (implikacije na putu pridruživanja Hrvatske Europskoj uniji) // Entrepreneurship and Macroeconomic Management ; International Conference / Križman Pavlović, Danijela (ur.).
Pula: Fakultet ekonomije i turizma Dr. Mijo Mirković Sveučilišta Jurja Dobrile u Puli, 2005. str. 743-760 (poster, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), pregledni)
CROSBI ID: 193049 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Dijamant konkurentnosti Pule kao turističke destinacije u funkciji razvitka poduzetništva (implikacije na putu pridruživanja Hrvatske Europskoj uniji)
(The competitive diamond of Pula as a tourist destination and its impact on the entrepreneurial development (implications on the Croatian path to the European Union))
Autori
Šugar, Violeta
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, cjeloviti rad (in extenso), pregledni
Izvornik
Entrepreneurship and Macroeconomic Management ; International Conference
/ Križman Pavlović, Danijela - Pula : Fakultet ekonomije i turizma Dr. Mijo Mirković Sveučilišta Jurja Dobrile u Puli, 2005, 743-760
Skup
International Conference Entrepreneurship and Macroeconomic Management
Mjesto i datum
Pula, Hrvatska, 28.04.2005. - 30.04.2005
Vrsta sudjelovanja
Poster
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
upravljanje kvalitetom; turistička destinacija; poduzetništvo; dijamant konkurentnosti; sinergija javnog i privatnog sektora
(quality management; tourist destination; entrepreneurship; competitive diamond; public and private sector synergy)
Sažetak
Turistička je destinacija cjelina, poslovni sustav, koji ima svoj operativni i sustav vrijednosti, odnosno identitet, atrakcijsku osnovu i infrastrukturu, a prema potražnji je usmjerena putem targetinga (pozicioniranja na tržištu) i clientinga (oblikovanja željene percepcije i privlačenja željene klijentele). Ona je cjelovit proizvod čijim je razvojem, kvalitetom i atrakcijskom resursnom osnovom potrebno upravljati. Kvalitetno se upravljanje turističkom destinacijom temelji na sinergiji, odnosno na suradnji svih zainteresiranih (stakeholders), u javnom i privatnom sektoru. Bez poduzetništva nema razvoja, bez upravljanja kvalitom, točnije kvalitetnim razvojem, turistička je destinacija prepuštena nasumičnoj, kaotičnoj izgradnji, maksimalnom iskorištavnju resursa, ukratko prijetnji da u budućnosti izgubi sve atribute atraktivnosti. Okosnicu sustava upravljanja kvalitetom turističke destinacije čini dijamant konkurentnosti, u čijem je središtu kvalitetna baza podataka, dostupna umreženim korisnicima, odnosno svima zainteresiranima, podjednako u javnom i privatnom sektoru. Znanje, informacije i ljudski kapital temelj su upravljanja kvalitetom i okosnice dijamanta konkurentnosti pulske Destinacijske upravljačke mreže. U članku se nude primjeri konkretnih poduzetničkih projekata, ostvarivih uz pomoć Destinacijske upravljačke mreže. Na putu pridruživanja Hrvatske Europskoj uniji, uz prilagođavanje zakonodavstva, potrebno je i prilagođavanje strategija i praksi poduzetničkoga poslovanja, u čemu je koristan, ali u nas nedovoljno korišten alat benchmarking, proces učenja od najboljih.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija