Pregled bibliografske jedinice broj: 191444
Udžbenik i njegova uporaba u početnoj nastavi prirodoslovlja
Udžbenik i njegova uporaba u početnoj nastavi prirodoslovlja // Zbornik sažetaka 8. hrvatskog biološkog kongresa / Besendorfer, Višnja ; Kopljar, Nevenka (ur.).
Zagreb: Hrvatsko biološko društvo, 2003. str. 424-424 (poster, nije recenziran, sažetak, stručni)
CROSBI ID: 191444 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Udžbenik i njegova uporaba u početnoj nastavi prirodoslovlja
(The role of the textbook in the initial teaching of natural science)
Autori
De Zan, Ivan
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, stručni
Izvornik
Zbornik sažetaka 8. hrvatskog biološkog kongresa
/ Besendorfer, Višnja ; Kopljar, Nevenka - Zagreb : Hrvatsko biološko društvo, 2003, 424-424
Skup
8. hrvatski biološki kongres
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 27.09.2003. - 02.10.2003
Vrsta sudjelovanja
Poster
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
udžbenik; zadaća udžbenika; suvremeni udžbenik; didaktičko-metodičko oblikovanje udžbenika
(the research oriented biology teaching; the stage of problem receiving and solving - the new cognitive work; the stage of exercises; thestage of application)
Sažetak
Udžbenik je jedan od najraširenijih izvora znanja u školi. Možemo ga najjednostavnije odrediti kao knjigu u kojoj je na poseban način prema pedagoškim, psihološkim, didaktičkim i metodičkim načelima prerađena pojedina znanost ili struka i prilagođena izobrazbi mladih. Za razliku od svake druge knjige koja je najjednostavnije, najpogodnije, najraznovrsnije i najjeftinije sredstvo prenošenja misli, udžbenik bi trebao voditi učenike do otkrivanja novih spoznaja te bi prestao biti "knjiga za učenje" i postao bi "knjiga koja uči učiti". Suvremeni udžbenik najčešće sadrži naglašenu "didaktičko-metodičku aparaturu": određenje zadaće nastavne jedinice - naslov, prethodne zadatke za učenike/učenice, sažeto tekstualno i ilustrativno objašnjenje problema zadataka nastave, naglašenje temeljne pojmove koje učenici trebaju spoznati, naputke za uporabu vježbenice, zadatke za vrednovanje učenikova postignuća, pojmovnik s kazalom, popis znanstvenopopularne literature za određeni razred i dr. Suvremeni udžbenik ima posednu zadaću u suradničkom učenju u nastavi prirodoslovlja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Biologija, Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Prirodoslovno-matematički fakultet, Zagreb,
Učiteljski fakultet, Zagreb
Profili:
Ivan De Zan
(autor)