Pregled bibliografske jedinice broj: 191089
Pedagoška dokumentacija, kritička refleksija i demokracija
Pedagoška dokumentacija, kritička refleksija i demokracija // Zbornik Učiteljske akademije u Zagrebu / Matijević, Milan (ur.).
Zagreb, 2002. str. 179-183 (poster, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), stručni)
CROSBI ID: 191089 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Pedagoška dokumentacija, kritička refleksija i demokracija
(Educational Documentation, Critical Reflection and Democracy)
Autori
Petrović-Sočo, Biserka ; Petrečija, Biserka
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), stručni
Izvornik
Zbornik Učiteljske akademije u Zagrebu
/ Matijević, Milan - Zagreb, 2002, 179-183
Skup
Dani Učiteljske akademije 2002.
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 05.10.2002. - 07.10.2002
Vrsta sudjelovanja
Poster
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
kritička refleksija; odgajatelj; demokracija
(critical reflection; preeschool teacher; democracy)
Sažetak
Pedagoška dokumentacija izražava dječje interpretacije svijeta i služi za proučavanje, bolje razumijevanje i unaprjeđivanje procesa dječjeg učenja. Naša je zadaća da na temelju dokumenata dječjeg rada reflektiramo postignuto otkriće, "dječju teoriju" o temi koja ga zanima, omogućujući mu da provjeri, dopuni ili promijeni prethodno konstruirano značenje, da ga u zajedničkoj raspravi s drugom djecom i odgojiteljima korigira ili dogradi. Odgojitelj pritom nije samo aktivni promatrač, on je moderator i poticatelj dječjih rasprava. Pedagoška dokumentacija kao dio aktivne pedagogije također služi odgojitelju za interakciju, opservaciju i komunikaciju u konsruiranju samorefleksije i grupne refleksije. Na temelju nje refleksivni praktičar kreira svoje sudjelovanje u kritičkom diskursu i konsruira međusobne veze s drugim stručnjacima. Ona predstavlja vitalno sredstvo za građenje refleksivne demokratske prakse, pokazuje kamo praktičari idu, kako vide i doživljavaju dijete i kako misle da mu mogu pomoći ili ga podržati u procesu konstruiranja i sukonstruiranja znanja. Pritom razmjenjuju mišljenja, neslaganja, istražuju nove ideje i traže mogućnosti za emancipaciju kroz komunikaciju između ravnopravnih i jednakih.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija