Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 191089

Pedagoška dokumentacija, kritička refleksija i demokracija


Petrović-Sočo, Biserka; Petrečija, Biserka
Pedagoška dokumentacija, kritička refleksija i demokracija // Zbornik Učiteljske akademije u Zagrebu / Matijević, Milan (ur.).
Zagreb, 2002. str. 179-183 (poster, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), stručni)


CROSBI ID: 191089 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Pedagoška dokumentacija, kritička refleksija i demokracija
(Educational Documentation, Critical Reflection and Democracy)

Autori
Petrović-Sočo, Biserka ; Petrečija, Biserka

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), stručni

Izvornik
Zbornik Učiteljske akademije u Zagrebu / Matijević, Milan - Zagreb, 2002, 179-183

Skup
Dani Učiteljske akademije 2002.

Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 05.10.2002. - 07.10.2002

Vrsta sudjelovanja
Poster

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
kritička refleksija; odgajatelj; demokracija
(critical reflection; preeschool teacher; democracy)

Sažetak
Pedagoška dokumentacija izražava dječje interpretacije svijeta i služi za proučavanje, bolje razumijevanje i unaprjeđivanje procesa dječjeg učenja. Naša je zadaća da na temelju dokumenata dječjeg rada reflektiramo postignuto otkriće, "dječju teoriju" o temi koja ga zanima, omogućujući mu da provjeri, dopuni ili promijeni prethodno konstruirano značenje, da ga u zajedničkoj raspravi s drugom djecom i odgojiteljima korigira ili dogradi. Odgojitelj pritom nije samo aktivni promatrač, on je moderator i poticatelj dječjih rasprava. Pedagoška dokumentacija kao dio aktivne pedagogije također služi odgojitelju za interakciju, opservaciju i komunikaciju u konsruiranju samorefleksije i grupne refleksije. Na temelju nje refleksivni praktičar kreira svoje sudjelovanje u kritičkom diskursu i konsruira međusobne veze s drugim stručnjacima. Ona predstavlja vitalno sredstvo za građenje refleksivne demokratske prakse, pokazuje kamo praktičari idu, kako vide i doživljavaju dijete i kako misle da mu mogu pomoći ili ga podržati u procesu konstruiranja i sukonstruiranja znanja. Pritom razmjenjuju mišljenja, neslaganja, istražuju nove ideje i traže mogućnosti za emancipaciju kroz komunikaciju između ravnopravnih i jednakih.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Biserka Petrović-Sočo (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Petrović-Sočo, Biserka; Petrečija, Biserka
Pedagoška dokumentacija, kritička refleksija i demokracija // Zbornik Učiteljske akademije u Zagrebu / Matijević, Milan (ur.).
Zagreb, 2002. str. 179-183 (poster, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), stručni)
Petrović-Sočo, B. & Petrečija, B. (2002) Pedagoška dokumentacija, kritička refleksija i demokracija. U: Matijević, M. (ur.)Zbornik Učiteljske akademije u Zagrebu.
@article{article, author = {Petrovi\'{c}-So\v{c}o, Biserka and Petre\v{c}ija, Biserka}, editor = {Matijevi\'{c}, M.}, year = {2002}, pages = {179-183}, keywords = {kriti\v{c}ka refleksija, odgajatelj, demokracija}, title = {Pedago\v{s}ka dokumentacija, kriti\v{c}ka refleksija i demokracija}, keyword = {kriti\v{c}ka refleksija, odgajatelj, demokracija}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }
@article{article, author = {Petrovi\'{c}-So\v{c}o, Biserka and Petre\v{c}ija, Biserka}, editor = {Matijevi\'{c}, M.}, year = {2002}, pages = {179-183}, keywords = {critical reflection, preeschool teacher, democracy}, title = {Educational Documentation, Critical Reflection and Democracy}, keyword = {critical reflection, preeschool teacher, democracy}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font