Pregled bibliografske jedinice broj: 191014
Institucijski predškolski kontekst i kako ga mijenjati
Institucijski predškolski kontekst i kako ga mijenjati // Dijete i djetinjstvo, teorija i praksa predškolskog odgoja / Babić, Nada ; Irović, Stanislava (ur.).
Osijek, 2002. str. 286-294 (plenarno, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), stručni)
CROSBI ID: 191014 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Institucijski predškolski kontekst i kako ga mijenjati
(Institutional Preeschool Context and How to Change It)
Autori
Petrović-Sočo, Biserka
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), stručni
Izvornik
Dijete i djetinjstvo, teorija i praksa predškolskog odgoja
/ Babić, Nada ; Irović, Stanislava - Osijek, 2002, 286-294
Skup
Znanstveni i stručni skup s međunarodnim djelovanjem: Dijete i djetinjstvo, teorija i praksa predškolskog odgoja
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 10.10.2002. - 11.10.2002
Vrsta sudjelovanja
Plenarno
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
kontekst predškolske ustanove; predškolsko dijete; odgajatelj
(institutional context; preschool child; preeschool teacher)
Sažetak
Odgojna praksa ne postoji izolirano, u vakuumu i dekontekstualizirano. Ona se nasuprot tomu uvijek odvija u nekom određenom prostoru, mjestu i vremenu između određenih participanata u nekom specifičnom kontekstu. Mnoga su psihološka istraživanja zbog navodne objektivnosti, dijete proučavala apstrahirajući ga iz njegova konteksta. Međutim, dijete nije u zrakopraznom prostoru i u bezvremenskoj dimenziji. Ono je uvijek negdje i nekad. Analizirajući i razumijevajući svoju praksu rijetko se kao pojedinac može tom problemu prilaziti s pozicije objektivnog, profesionalnog stajališta. Pojednostavljeno shvaćanje stvarnosti i koteksta kao statičkog kontejnera za socijalne akcije bitno je reducirano jer je odgoj socijalna, društvena praksa u kojoj akteri ne djeluju uzajamno samo jedni na druge, već i na kontekst koji ih okružuje kao što i sam kontekst uvjetuje akcije i interakcije onih koji u njemu djeluju. Tako ljudi u interakciji jedni s drugima služe kao okolina pa socijalni konteksti sadržavaju uzajamno odobrene i konstruirane odnose iz okoline. Iz toga proizlazi da se prostor i opremljenost, kao i vremenska organizacija i sociopedagoški i psihološki uvjeti u realnosti jedne predškolske ustanove ne mogu odvojiti i proučavati pojedinačno kao zaseban, izoliran entitet od ostalih dimenzija konteksta.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija