Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 191014

Institucijski predškolski kontekst i kako ga mijenjati


Petrović-Sočo, Biserka
Institucijski predškolski kontekst i kako ga mijenjati // Dijete i djetinjstvo, teorija i praksa predškolskog odgoja / Babić, Nada ; Irović, Stanislava (ur.).
Osijek, 2002. str. 286-294 (plenarno, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), stručni)


CROSBI ID: 191014 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Institucijski predškolski kontekst i kako ga mijenjati
(Institutional Preeschool Context and How to Change It)

Autori
Petrović-Sočo, Biserka

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), stručni

Izvornik
Dijete i djetinjstvo, teorija i praksa predškolskog odgoja / Babić, Nada ; Irović, Stanislava - Osijek, 2002, 286-294

Skup
Znanstveni i stručni skup s međunarodnim djelovanjem: Dijete i djetinjstvo, teorija i praksa predškolskog odgoja

Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 10.10.2002. - 11.10.2002

Vrsta sudjelovanja
Plenarno

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
kontekst predškolske ustanove; predškolsko dijete; odgajatelj
(institutional context; preschool child; preeschool teacher)

Sažetak
Odgojna praksa ne postoji izolirano, u vakuumu i dekontekstualizirano. Ona se nasuprot tomu uvijek odvija u nekom određenom prostoru, mjestu i vremenu između određenih participanata u nekom specifičnom kontekstu. Mnoga su psihološka istraživanja zbog navodne objektivnosti, dijete proučavala apstrahirajući ga iz njegova konteksta. Međutim, dijete nije u zrakopraznom prostoru i u bezvremenskoj dimenziji. Ono je uvijek negdje i nekad. Analizirajući i razumijevajući svoju praksu rijetko se kao pojedinac može tom problemu prilaziti s pozicije objektivnog, profesionalnog stajališta. Pojednostavljeno shvaćanje stvarnosti i koteksta kao statičkog kontejnera za socijalne akcije bitno je reducirano jer je odgoj socijalna, društvena praksa u kojoj akteri ne djeluju uzajamno samo jedni na druge, već i na kontekst koji ih okružuje kao što i sam kontekst uvjetuje akcije i interakcije onih koji u njemu djeluju. Tako ljudi u interakciji jedni s drugima služe kao okolina pa socijalni konteksti sadržavaju uzajamno odobrene i konstruirane odnose iz okoline. Iz toga proizlazi da se prostor i opremljenost, kao i vremenska organizacija i sociopedagoški i psihološki uvjeti u realnosti jedne predškolske ustanove ne mogu odvojiti i proučavati pojedinačno kao zaseban, izoliran entitet od ostalih dimenzija konteksta.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Biserka Petrović-Sočo (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Petrović-Sočo, Biserka
Institucijski predškolski kontekst i kako ga mijenjati // Dijete i djetinjstvo, teorija i praksa predškolskog odgoja / Babić, Nada ; Irović, Stanislava (ur.).
Osijek, 2002. str. 286-294 (plenarno, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), stručni)
Petrović-Sočo, B. (2002) Institucijski predškolski kontekst i kako ga mijenjati. U: Babić, N. & Irović, S. (ur.)Dijete i djetinjstvo, teorija i praksa predškolskog odgoja.
@article{article, author = {Petrovi\'{c}-So\v{c}o, Biserka}, year = {2002}, pages = {286-294}, keywords = {kontekst pred\v{s}kolske ustanove, pred\v{s}kolsko dijete, odgajatelj}, title = {Institucijski pred\v{s}kolski kontekst i kako ga mijenjati}, keyword = {kontekst pred\v{s}kolske ustanove, pred\v{s}kolsko dijete, odgajatelj}, publisherplace = {Osijek, Hrvatska} }
@article{article, author = {Petrovi\'{c}-So\v{c}o, Biserka}, year = {2002}, pages = {286-294}, keywords = {institutional context, preschool child, preeschool teacher}, title = {Institutional Preeschool Context and How to Change It}, keyword = {institutional context, preschool child, preeschool teacher}, publisherplace = {Osijek, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font