Pregled bibliografske jedinice broj: 190977
Prirodoslovni postupci u početnoj nastavi prirodoslovlja
Prirodoslovni postupci u početnoj nastavi prirodoslovlja // Zbornik sažetaka priopćenja Sedmog hrvatskog biološkog kongresa / Ljubešić, Nikola (ur.).
Zagreb: Hrvatsko biološko društvo, 2000. str. 348-348 (predavanje, nije recenziran, sažetak, ostalo)
CROSBI ID: 190977 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Prirodoslovni postupci u početnoj nastavi prirodoslovlja
(Scientific procedures in the initial teaching of natural sciences)
Autori
De Zan, Ivan
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, ostalo
Izvornik
Zbornik sažetaka priopćenja Sedmog hrvatskog biološkog kongresa
/ Ljubešić, Nikola - Zagreb : Hrvatsko biološko društvo, 2000, 348-348
Skup
Sedmi hrvatski biološki kongres
Mjesto i datum
Hvar, Hrvatska, 24.09.2000. - 29.09.2000
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
prirodoznanstvena metoda; prirodoslovni postupci; načini istraživanja; otkrivanja i dolaženje do spoznaja: motrenje; opisivanje; uspoređivanje; mjerenje; prikupljanje; i zapisivanje podataka
(scientific method and procedures as well as the ways of researching; discovering and reaching scientific)
Sažetak
Suvremena početna nastava prirodoslovlja zahtijeva da učenici osim sadržaja prirodoslovlja spoznaju i prirodoznanstvenu metodu i prirodoslovne postupke, načine istraživanja, otkrivanja i dolaženja do znanstvenih spoznaja u prirodoslovlju, kako bi se osposobili za samostalno spoznavanje okoliša. Raščlamba udžbenika početne nastave prirodoslovlja pokazuje da učenici mlađih razreda osnovne škole tijekom uvođenja u prirodoslovlje trebaju praktičnim radom spoznati pojedine prirodoslovne postupke, primjerice, motrenje, opisivanje, uspoređivanje, prikupljanje i zapisivanje podataka, razvrstavanje i vrednovanje podataka, prikazivanje podataka, zaključivanje i objašnjavanje podataka, izbor i povezivanje ovisnih i neovisnih veličina, oblikovanje pretpostavke, planiranje pokusa i istraživanja, odabir materijala i pribora za istraživanje, izvođenje istraživanja, izvješće o istraživanju i dr. Stoga cjelokupnu početnu nastavu prirodoslovlja valja utemeljiti na međudjelovanju učenika i okoliša.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Biologija, Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Prirodoslovno-matematički fakultet, Zagreb,
Učiteljski fakultet, Zagreb
Profili:
Ivan De Zan
(autor)