Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 190806

Efikasnost modela istraživački oprijentirane nastave


De Zan, Ivan
Efikasnost modela istraživački oprijentirane nastave, 1991., doktorska disertacija, Filozofski fakultet, Zagreb


CROSBI ID: 190806 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Efikasnost modela istraživački oprijentirane nastave
(Research orientid biology teaching)

Autori
De Zan, Ivan

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija

Fakultet
Filozofski fakultet

Mjesto
Zagreb

Datum
11.07

Godina
1991

Stranica
235

Mentor
Jurić, Vladimir

Ključne riječi
istraživački orijentirana nastava biologije; model istraživački orijentirane nastave: stupanj dobivanja i rješavanja problema - novi spoznajni rad; stupanj vježbanja; stupanj primjene
(research orientid biology teaching; model research orientid biology teaching: the stage of problem receiving and solving- the new cognitive work; the stage of exercises; the stage of application)

Sažetak
Istraživači orijentirana nastava biologije podrazumijeva brojne djelatnosti, u čijem se središtu nalazi otkrivanje, određivanje i rješavanje problema i gdje je neposrednost susreta učenika s izvornom stvarnošću i pojavama važnija od učiteljeva posredovanja riječima. S obzirom na to da rješavanje problema nije u službi koju ima otkrivanje i traganje u znanosti, nego u službi odgoja i obrazovanja, model istraživački orijentirane nastave biologije uključuje, u temelju, tri stupnja: stupanj dobivanja i rješavanja problema - novi spoznajni rad, stupanj uvježbavanja i stupanj primjene. Prvi stupanj (novi spoznajni rad) u kojem učenici otkrivaju "ovdje i sada" problem, oblikuju istraživanje, raspravljaju i dokazuju rješenje, metodologijski zaista odgovara znanstvenom pristupu, dok su ostala dva stupnja (uvježbavanje i primjena) izrazito didaktička. U općem pristupu istraživanja prikazan je razvoj biologije i njegov utjecaj na nastavu biologije. Od uvođenja prirodoslovlja u škole očit je snažan utjecaj temeljnog nastojanja u biologiji na nastavu biologije. Teorijska razmatranja ovoga problema pokazala su da dostignuća suvremene nastave psihologije mogu, u velikoj mjeri, pridonijeti poboljšavanju ustoja nastave. Suvremena didaktika i metodika biologije postavlja pred nastavu biologije, između ostaloga, i zahtijev za usvajanje metoda i tehnika biologije, i stvaralačko učenje učenika. U iskustvenom dijelu istraživanje provjerena je učinkovitost modela istraživački orijentirane nastave biologije u 7. razredu osnovne škole, na nastavnoj cjelini - Srodnost i razvoj biljnoga svijeta u odnosu na tradicionalnu nastavu biologije. Postignuća istraživanja pokazuju da uporaba modele istraživački orijentirane nastave biologije popzitivno utječe na količinu i kakvoću i trajnost znanja te na razvoj sposobnosti za učenje svih kategorija učenika. Cjelokupno istraživanje pokazalo je da se uporabom modela istraživački orijentirane nastave biologije postižu veći odgojno-obrazovni učinci negoli tradicionalnom nastavom biologije.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Biologija, Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Prirodoslovno-matematički fakultet, Zagreb,
Filozofski fakultet, Zagreb,
Akademija medicinskih znanosti,
Učiteljski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Vladimir Jurić (mentor)

Avatar Url Ivan De Zan (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada

Citiraj ovu publikaciju:

De Zan, Ivan
Efikasnost modela istraživački oprijentirane nastave, 1991., doktorska disertacija, Filozofski fakultet, Zagreb
De Zan, I. (1991) 'Efikasnost modela istraživački oprijentirane nastave', doktorska disertacija, Filozofski fakultet, Zagreb.
@phdthesis{phdthesis, author = {De Zan, Ivan}, year = {1991}, pages = {235}, keywords = {istra\v{z}iva\v{c}ki orijentirana nastava biologije, model istra\v{z}iva\v{c}ki orijentirane nastave: stupanj dobivanja i rje\v{s}avanja problema - novi spoznajni rad, stupanj vje\v{z}banja, stupanj primjene}, title = {Efikasnost modela istra\v{z}iva\v{c}ki oprijentirane nastave}, keyword = {istra\v{z}iva\v{c}ki orijentirana nastava biologije, model istra\v{z}iva\v{c}ki orijentirane nastave: stupanj dobivanja i rje\v{s}avanja problema - novi spoznajni rad, stupanj vje\v{z}banja, stupanj primjene}, publisherplace = {Zagreb} }
@phdthesis{phdthesis, author = {De Zan, Ivan}, year = {1991}, pages = {235}, keywords = {research orientid biology teaching, model research orientid biology teaching: the stage of problem receiving and solving- the new cognitive work, the stage of exercises, the stage of application}, title = {Research orientid biology teaching}, keyword = {research orientid biology teaching, model research orientid biology teaching: the stage of problem receiving and solving- the new cognitive work, the stage of exercises, the stage of application}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font