Pregled bibliografske jedinice broj: 190806
Efikasnost modela istraživački oprijentirane nastave
Efikasnost modela istraživački oprijentirane nastave, 1991., doktorska disertacija, Filozofski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 190806 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Efikasnost modela istraživački oprijentirane nastave
(Research orientid biology teaching)
Autori
De Zan, Ivan
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
11.07
Godina
1991
Stranica
235
Mentor
Jurić, Vladimir
Ključne riječi
istraživački orijentirana nastava biologije; model istraživački orijentirane nastave: stupanj dobivanja i rješavanja problema - novi spoznajni rad; stupanj vježbanja; stupanj primjene
(research orientid biology teaching; model research orientid biology teaching: the stage of problem receiving and solving- the new cognitive work; the stage of exercises; the stage of application)
Sažetak
Istraživači orijentirana nastava biologije podrazumijeva brojne djelatnosti, u čijem se središtu nalazi otkrivanje, određivanje i rješavanje problema i gdje je neposrednost susreta učenika s izvornom stvarnošću i pojavama važnija od učiteljeva posredovanja riječima. S obzirom na to da rješavanje problema nije u službi koju ima otkrivanje i traganje u znanosti, nego u službi odgoja i obrazovanja, model istraživački orijentirane nastave biologije uključuje, u temelju, tri stupnja: stupanj dobivanja i rješavanja problema - novi spoznajni rad, stupanj uvježbavanja i stupanj primjene. Prvi stupanj (novi spoznajni rad) u kojem učenici otkrivaju "ovdje i sada" problem, oblikuju istraživanje, raspravljaju i dokazuju rješenje, metodologijski zaista odgovara znanstvenom pristupu, dok su ostala dva stupnja (uvježbavanje i primjena) izrazito didaktička. U općem pristupu istraživanja prikazan je razvoj biologije i njegov utjecaj na nastavu biologije. Od uvođenja prirodoslovlja u škole očit je snažan utjecaj temeljnog nastojanja u biologiji na nastavu biologije. Teorijska razmatranja ovoga problema pokazala su da dostignuća suvremene nastave psihologije mogu, u velikoj mjeri, pridonijeti poboljšavanju ustoja nastave. Suvremena didaktika i metodika biologije postavlja pred nastavu biologije, između ostaloga, i zahtijev za usvajanje metoda i tehnika biologije, i stvaralačko učenje učenika. U iskustvenom dijelu istraživanje provjerena je učinkovitost modela istraživački orijentirane nastave biologije u 7. razredu osnovne škole, na nastavnoj cjelini - Srodnost i razvoj biljnoga svijeta u odnosu na tradicionalnu nastavu biologije. Postignuća istraživanja pokazuju da uporaba modele istraživački orijentirane nastave biologije popzitivno utječe na količinu i kakvoću i trajnost znanja te na razvoj sposobnosti za učenje svih kategorija učenika. Cjelokupno istraživanje pokazalo je da se uporabom modela istraživački orijentirane nastave biologije postižu veći odgojno-obrazovni učinci negoli tradicionalnom nastavom biologije.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Biologija, Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Prirodoslovno-matematički fakultet, Zagreb,
Filozofski fakultet, Zagreb,
Akademija medicinskih znanosti,
Učiteljski fakultet, Zagreb