Pregled bibliografske jedinice broj: 190788
Udžbenici za početnu nastavu prirodoslovlja
Udžbenici za početnu nastavu prirodoslovlja // Metodika, 3 (2002), 4; 97-110 (podatak o recenziji nije dostupan, pregledni rad, ostalo)
CROSBI ID: 190788 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Udžbenici za početnu nastavu prirodoslovlja
(Textbooks for the introduction to natural science)
Autori
De Zan, Ivan
Izvornik
Metodika (1332-7879) 3
(2002), 4;
97-110
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, ostalo
Ključne riječi
udžbenik; zadaća udžbenika; suvremeni udžbenik; didaktičko-metodičko oblikovanje udžbenika
(textbook; purpose of the textbook; contemporary textbook; didactc-methodological structure of the textbook)
Sažetak
U Hrvatskoj se udžbenici za početnu nastavu prirodoslovlja tiskaju neprekidno od 1850. godine. Udžbenik je jedan od najraširenijih izvora znanja u školi. Možemo ga najjednostavnije odrediti kao knjigu u kojoj je na poseban način, prema pedagoškim, psihološkim, didaktičkim i metodičkim načelima, prerađena pojedina znanst ili struka i prilagođena izobrazbi mladih. Za razliku od svake druge knjige koja je najjednostavnije, najpogodnije, najrasprostranjenije i najjeftinije sredstvo prenošenja misli, suvremeni bi udžbenik trebao voditi učenike do otkrivanja novih spoznaja te bi prestao biti "knjiga za učenje" i postao bi "knjiga koja uči učiti". Suvremeni udžbenik najčešće sadrži naglašenu "didaktičko-metodičku aparaturu": određenje zadaće nastavne jedinice - naslov, prethodne zadatke za učenike/učenice, sažeto tekstualno i ilustrativno objašnjenje problema zadataka nastave, naglašene temeljne pojmove koje učenici trebaju spoznati, naputke za uporabu vježbenice, zadatke za vrednovanje učenikova postignuća, pojmovnik s kazalom, popis znanstvenopopularne literature za određeni razred i dr.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Biologija, Pedagogija