Pregled bibliografske jedinice broj: 190787
Metodički priručnici za početnu nastavu prirodoslovlja
Metodički priručnici za početnu nastavu prirodoslovlja // Metodika, 2 (2001), 2-3; 237-248 (podatak o recenziji nije dostupan, pregledni rad, stručni)
CROSBI ID: 190787 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Metodički priručnici za početnu nastavu prirodoslovlja
(Methodological manuales for teaching natural science)
Autori
De Zan, Ivan
Izvornik
Metodika (1332-7879) 2
(2001), 2-3;
237-248
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, stručni
Ključne riječi
nazivlje; sadržaj i zadaća metodičkih priručnika za početnu nastavu prirodoslovlja
(names; contens and task of methodological manuals for teching introductory natural sciences)
Sažetak
U Hrvatskoj se, nakon prvih udžbenika za početnu nastavu prirodoslovlja sredinm 19 stoljeće tiskaju i prvi priručnici za učitelje. Đ. Turić je prvi sustavno obradio na 1034 stranica početnu nastavu prirodoslovlja. Za priručnike su upotrebljeni različiti nazivi, primjerice, rukovodstvo, kažiput, poučnik, rukovođ, priručnik za nastavnike, knjiga za nastavnike, priručnik za učitelje i metodički priručnik za učitelje/učiteljice. Suvremeni metodički priručnik najčešće sadrži: zadaće nastave, odjelotvorenje zadataka nastave, izvore znanja i pomagala, sadržaje nastavnih cjelina, tema i jedinica, temeljne pojmove koje učenici trebaju spoznati, sugestije za ustroj odgojno-obrazovnog procesa, zadatke za vrednovanje učenikova postignuća, odgovore na pitanja iz vježbenice, plan ploče i dodatne poruke učiteljima/učiteljicama (znanstvenopopularna i matodička litaratura, izbor nastavnih sredstava i pomagala, pojmovnik s kazalom za određeni razred i dr.). Zadaća je suvremenog metodičkog priručnika uputiti učitelje/učiteljice u raspoložive izvore znanja i sredstava za nastavu i njihovo umrežavanje u suvremeni nastavni tijek.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Biologija, Pedagogija