Pregled bibliografske jedinice broj: 190479
Odgojno-obrazovni potencijali kompjutora u predškolskoj ustanovi
Odgojno-obrazovni potencijali kompjutora u predškolskoj ustanovi // Nastavnik i suvremena obrazovna tehnologija : zbornik radova / Rosić, Vladimir (ur.).
Rijeka, 2000. str. 00-00 (predavanje, nije recenziran, sažetak, stručni)
CROSBI ID: 190479 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Odgojno-obrazovni potencijali kompjutora u predškolskoj ustanovi
(Educational potentials of a computer use in a preschool institution)
Autori
Petrović-Sočo, Biserka
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, stručni
Izvornik
Nastavnik i suvremena obrazovna tehnologija : zbornik radova
/ Rosić, Vladimir - Rijeka, 2000, 00-00
Skup
Međunarodni znanstveni kolokvij Nastavnik i suvremena obrazovna tehnologija
Mjesto i datum
Gospić, Hrvatska, 08.06.2000. - 09.06.2000
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
kompjuter; predškolska ustanova
(computer; preschool institution)
Sažetak
Već u ranijoj dobi dijete može mnogo više nego što mi odrasli od njega očekujemo. Već u drugoj godini života ono otkriva da pritiskom tipke na tipkovnici može izazvati fascinantne posljedice (zvuk, svjetlost, sliku ili grafiku na ekranu). To bitno pridonosi njegovu osjećaju kompetentosti i označava početak razvoja jedne nove vještine koju će postupno dalje razvijati - vještinu korištenja suvremenog multimedijalnog pomagala bez kojeg je život već danas nezamisliv. Daljnje iskustvo koje dijete prikuplja u interakciji s kompjuterom u velikoj mjeri određuje njegovo kasnije ponašanje prema sebi i okolini. Zbog toga je od početka bitno poštivati kriterije izbora softvera sa stajališta dječjih razvojnih mogućnosti (složenost) , obrazovnih potencijala, odgojnih, literarnih i estetskih vrijednosti. Pedagoški djelatnici i roditelji u izboru programa kao i u doziranju njihova korištenja imaju ključnu ulogu. Interakcija djeteta s kompjuterom putem igre i zabave daju mu šansu otvaranja jednog novog, prelijepog aspekta svijeta. Zahvaljujući ranom prepoznavanju simbola i formi na ekranu u igri kompjuterom djaca, uz ostale, razvijaju i sposobnosti potrebne za kasnije čitanje, računanje i druge akademske vještine. Ipak, malo je predškolskih ustanova koje djeci mogu omogućiti da ih koriste.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija