Pregled bibliografske jedinice broj: 189430
Usporedba zadovoljstva nastavom i uspjeha polaznika na tečajevima iz kardiopulmonalne reanimacije
Usporedba zadovoljstva nastavom i uspjeha polaznika na tečajevima iz kardiopulmonalne reanimacije, 2001., magistarski rad, Medicinski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 189430 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Usporedba zadovoljstva nastavom i uspjeha polaznika na tečajevima iz kardiopulmonalne reanimacije
(Comparison of satisfaction and success teaching students to courses in cardiopulmonary resuscitation)
Autori
Pjevač, Neda
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, magistarski rad
Fakultet
Medicinski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
27.07
Godina
2001
Stranica
93
Mentor
Jakšić, Želimir
Ključne riječi
nastava ; zadovoljstvo ; uspjeh ; student ; kabinet vještina ; evalvacija
(education ; satisfaction ; success ; student ; skill laboratory ; evalvation)
Sažetak
Cilj - Ocijeniti stupanj povezanosti zadovoljstva nastavom i završnog uspjeha na tečaju iz kardiopulmonalne reanimacije, te definirati faktore koji opisuju zadovoljstvo sadržajem i organizacijom nastave/tečaja. Metode - Istraživanje je provedeno u Kabinetu vještina medicinskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu na četiri specifične skupine po 30 ispitanika. Ispitanici su testirani prije tečaja/nastave i neposredno nakon nastave. Za dvije od njih nastava je bila obvezatna (studenti medicine prve godine i liječnici na poslijediplomskom tečaju Obiteljske medicine), dok su se pripadnici drugih dviju skupina (studenti medicine četvrte godine studija i studenti Više medicinske škole) dobrovoljno prijavili na tečaj. Znanje je provjereno pomoću test-pitanja s višestrukim izborom odgovora, a zadovoljstvo nastavom popunjavanjem upitnika. Rezultati testa znanja provjereni su neparametrijskim testovima (Wilcoxonov test parova i Stuart Maxwellov test), a podaci prikupljeni popunjavanjem upitnika obrađeni su faktorskom analizom. Tom je analizom 16 izvornih varijabli reducirano na šest glavnih faktora F1 ( faktor ispitanika i ocjene sadržaja), F2 (faktor strukturirane nastave i zanimljivoga sadržaja, F3 (faktor dovoljnog vremena, F4 (faktor organizirane nastave i razumljivoga sadržaja, F5 (faktor atraktivne organizacije i F6 (faktor jezgrovite nastave), koji su potom primjenjeni u diskriminacijskoj analizi. Analiza predikcije uspjeha postignutog na testu znanja, s pomoću faktora koji opisuju sadržaj i organizaciju nastave učinjena je regresijskom analizom. Šest faktora dobivenih faktorskom analizom odgovora na pitanja o organizaciji tečaja i ponuđenih sadržaja bile su prediktorske varijable. Kriterijska varijabla bila je razlika ocjena na testovima znanja nakon tečaja i prije tečaja. Zaključci. Postoji povezanost između zadovoljstva nastavom i uspjeha na testu znanja. Na uspjeh najviše utječe dob ispitanika, a osim toga, ispitanici koji imaju veća očekivanja od nastave i kojima je sadržaj otprije manje poznat pokazuju veći napredak. Zadovoljstvo nastavom može se opisati sa šest definiranih faktora (F1 do F6). Nakon provedenog tečaja postignuti se broj bodova na testu signifikantno povećao. Pozitivan stav prema nastavi, takmičarski duh i veličina grupa također su faktori koji pridonose zadovoljstvu nastavom.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Javno zdravstvo i zdravstvena zaštita
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Medicinski fakultet, Zagreb