Pregled bibliografske jedinice broj: 187796
Zamjena plinskog pogonskog agregata reguliranim elektromotornim pogonima na sustavu za uklanjanje kiselih plinova-problemi i njihovo rješavanje
Zamjena plinskog pogonskog agregata reguliranim elektromotornim pogonima na sustavu za uklanjanje kiselih plinova-problemi i njihovo rješavanje // EGE : energetika, gospodarstvo, ekologija, etika, 5 (2004), 5; 135-142 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, ostalo)
CROSBI ID: 187796 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Zamjena plinskog pogonskog agregata reguliranim elektromotornim pogonima na sustavu za uklanjanje kiselih plinova-problemi i njihovo rješavanje
(Replacement of gas engine pump driver on the sour natural gas sweetenning plant by variable speed drives, problems and solutions)
Autori
Vađunec, Josip ; Sobota, Mijo ; Drago, Ružman ; Đorđe, Babić ; Marko, Lujić ; Ban, Drago ; Puzak, Milivoj ; Vulić, Ivan ; Višošević, Kosta ; Vujović, Veselin
Izvornik
EGE : energetika, gospodarstvo, ekologija, etika (1330-0628) 5
(2004), 5;
135-142
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, ostalo
Ključne riječi
Plinsko postrojenje; modernizacija; rekonstrukcija; elektromotorni pogon
(gas facilities; reconstruction and modernisaton; electrical drives)
Sažetak
U radu je opisan pristup te konkretna tehničko- tehnološka i projektantska rješenja nadogradnje i modernizacije sustava za uklanjanje kiselih plinova u postrojenju CPS Molve III. Plinski pogonski motor snage 2500 kW, namjenjen za pogon dvije procesne pumpe na istoj osovini, zamijenjen je sa dva trofazna asinkrona kavezna motora, a pumpe razdvojene kako bi se povećala fleksibilnost postrojenja. Za jednu pumpu je dovoljan pogonski motor snage 1800 kW pri brzini vrtnje 3200 1/min, a za drugu snage 450 kW pri jednako velikoj brzini vrtnje. Motori su dvoploni, napajani svaki iz svog pretvarača frekvencije, odgovarajuće snage, napona 3300 V, za regulaciju brzine vrtnje u rasponu od 2300 do 3200 1/min. Da bi se u postojećoj instalaciji i tehnološkim uvjetima što bolje iskorištavala energija trebalo je rekonstruirati postojeće stanje u cilju boljeg korištenja hidraulične turbine.To je riješeno tako da je turbina ugrađena na zajedničku osovinu sa pogonskim asinkronim motorom i pumpom. Između motora i turbine ugrađena je sinkro spojka. Asinkroni elektromotor snage 1800 kW radi u tzv. buster spoju s turbinom i može osigurati punu snagu pumpi u vrijeme kada nema protoka kroz turbinu a u vrijeme kada ima protoka kroz turbinu potrebna snaga pumpe se osigurava iz motora i turbine. Idejno, projektantski i tehnološki je trebalo riješiti mnogo problema da bi se ostvarila veća sigurnost, pouzdanost, fleksibilnost i ekonomičnost rada sustava za uklanjanje kiselih plinova. Pri tome su bila naročito važna svojstva i mogućnosti proširenja postojećeg elektroenergetskskog sustava Molve, paralelni i odvojeni rad od javne mreže, te bolje korištenje kogeneracijskog postrojenja. Odabrana je suvremena pogonska i upravljačko-regulacijska oprema. Rekonstrukcija i modernizacija sustava je nakon prihvaćene studije izvodivosti detaljno projektirana, izvedena i ispitana. Nakon probnog pogona sustav je pušten u normalnu proizvodnju koncem 2003. godine.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Elektrotehnika