Pregled bibliografske jedinice broj: 187535
Maloprodajna potražnja : kako joj smanjiti neizvjesnost?
Maloprodajna potražnja : kako joj smanjiti neizvjesnost? // IV. znanstveni kolokvij Suvremena logistika i distribucija u uvjetima globalizacije : zbprnik radova = Fourth scientific colloquium Modern logistics and distribution in globalization conditions : proceedings / Segetlija, Zdenko ; Lamza-Maronić, Maja (ur.).
Osijek, 2004. str. 113-123 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 187535 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Maloprodajna potražnja : kako joj smanjiti neizvjesnost?
(Retail Demand : How to reduce its Uncertainty?)
Autori
Dunković, Dario
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
IV. znanstveni kolokvij Suvremena logistika i distribucija u uvjetima globalizacije : zbprnik radova = Fourth scientific colloquium Modern logistics and distribution in globalization conditions : proceedings
/ Segetlija, Zdenko ; Lamza-Maronić, Maja - Osijek, 2004, 113-123
ISBN
953-6073-90-0
Skup
Znanstveni kolokvij Suvremena logistika i distribucija u uvjetima globalizacije (4 ; 2004)
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 21.10.2004
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
maloprodaja; neizvjesnost potražnje; raspoloživost robe; zaliha
(retail; uncertainty of demand; disposability of goods; supply)
Sažetak
Maloprodavač se opskrbljuje robom od proizvođača ili veletrgovca, stavlja ju u pripravnost u obliku zaliha. Kako bi optimalizirao trošak zaliha on mora smanjiti rizik neusklađenosti ponude s potražnjom - pravovremeno naručivati određenu količinu. Da li će zalihe biti dostatne za zadovoljavanje potražnje? Cilj ovog rada je pokušati odgovoriti na ovo pitanje, razmatranjem dvije mjere. Prva pokazuje vjerojatnost nastanka manjka za vrijeme dok je narudžba već upućena dobavljaču, dok drugom određujemo optimalno vrijeme između dvije isporuke. Nemogućnost prognoziranja potražnje u tim trenucima stavlja maloprodavača u nekonkurentan položaj. Nedostatne zalihe izvor su oportunitetnog troška - propuštene zarade, ali i uzrok nezadovoljstva kupaca kojeg je teško kvantificirati. Korištenje ovih mjera u praksi i njihovo pravilno tumačenje može podići razinu učinkovitosti procesa nabave.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija
POVEZANOST RADA