Pregled bibliografske jedinice broj: 184612
Kineziološko gledište o suvremenoj odgojnoj i obrazovnoj problematici
Kineziološko gledište o suvremenoj odgojnoj i obrazovnoj problematici // Odgoj, obrazovanje i pedagogija u razvitku hrvatskog društva / Vrgič, Hrvoje (ur.).
Zagreb: Hrvatski pedagoško-književni zbor, 2003. str. 143-148 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), pregledni)
CROSBI ID: 184612 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kineziološko gledište o suvremenoj odgojnoj i obrazovnoj problematici
(Kinesiological View of Contemporary Educational Issues)
Autori
Findak, Vladimir ; Prskalo, Ivan
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, cjeloviti rad (in extenso), pregledni
Izvornik
Odgoj, obrazovanje i pedagogija u razvitku hrvatskog društva
/ Vrgič, Hrvoje - Zagreb : Hrvatski pedagoško-književni zbor, 2003, 143-148
Skup
Četvrti Sabor pedagoga Hrvatske - Odgoj, obrazovanje i pedagogija u razvitku hrvatskog društva
Mjesto i datum
Pula, Hrvatska, 08.05.2003. - 10.05.2003
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
kineziologija; odgoj; obrazovanje
(kinesiology; education)
Sažetak
Činjenica je da je u realnom životu sve veća disproporcija između podmirenja biotičkih potreba i tzv. civilizacijskih potreba ili, točnije, između genetski uvjetovanih i civilizacijskih nametnutih zahtjeva i to, dakako, na štetu prvih. Činjenica je i to da se neprirodnom načinu življenja najmlađih i mladih, izraženom kroz nedostatan mišićni aktivitet, kao i neprimjerenom stanju njihova zdravlja, najučinkovitije se možemo suprotstaviti prikladnim provođenjem nastave tjelesne i zdravstvene kulture (čitaj: kineziološke kulture). To iz razloga što povećanje mišićnog aktiviteta za svu djecu od 6/7 do 18/19 godine sasvim sigurno predstavlja značajan doprinos ne samo u pogledu zadovoljavanja njihove biološke potrebe za kretanjem, poboljšanja njihova antropološkog statusa, nego i njihova zdravlja uopće, a na taj način i doprinos ekološkom odgoju djece, učenika i mladeži, pogotovo ako smo suglasni da je odgoj prema i za kult zdravlja čovjeka epicentar ekološkog odgoja. Dakle, samo sustavnim i primjereno provođenim tjelesnim vježbanjem može se bitno utjecati ne samo na regulaciju morfoloških, motoričkih i funkcionalnih obilježja, nego u značajnoj mjeri i na kognitivne funkcije te na konativne dimenzije odgovorne za modalitete ponašanja i efikasnu socijalizaciju najmlađih i mladih na varijabilne uvjete života i rada.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Kineziološki fakultet, Zagreb