Pregled bibliografske jedinice broj: 182735
Marketing autohtonog suhog sira zagrebačke okolice
Marketing autohtonog suhog sira zagrebačke okolice // Mljekarstvo, 54 (2004), 2; 93-107 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 182735 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Marketing autohtonog suhog sira zagrebačke okolice
(Marketing of the autochthonous dried cheese in Zagreb region)
Autori
Radman, Marija ; Kovačić, Damir ; Kalit, Samir ; Havranek, Jasmina ; Kraljičković, Josip
Izvornik
Mljekarstvo (0026-704X) 54
(2004), 2;
93-107
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
suhi sir; marketing; anketa; potrošač
(dried cheese; marketing; survey; consumer)
Sažetak
Potražnja za prepoznatljivim proizvodima i proizvodima s dodanom vrijednošću stalno raste. Utvrđivanje čimbenika koji utječu na stavove i preferencije potrošača od velikog je značaja za pripremu takvih proizvoda za tržište. Suhi sir, jedan od tradicionalnih proizvoda šire zagrebačke regije, Danas se proizvodi isključivo na pojedinim obiteljskim gospodarstvima bez valjane kontrole sirovine i gotovog proizvoda te bez marketinške pripreme za tržište. Povećanje tržišne vrijednosti suhog sira te poboljšanje kontrole proizvodnje moguće je postići stvaranjem županijske marke sira. Uvođenje tradicionalnog sira sa županijskom oznakom kvalitete na tržište zahtijeva pomnu pripremu, odnosno proizvodnju takvog proizvoda koji će biti prilagođen zahtjevima potrošača. U ovom radu su prikazani rezultati anketnog ispitivanje potrošača koji daju polazište za određivanje tehnoloških parametara sira, a posebice za marketinško oblikovanje proizvoda, prodajnih kanala i distribucije. Rezultati su pokazali da najveći broj potrošača preferira tvrđi, kompaktan sir, svijetlo žute boje, slabije izraženog mirisa, te bi proizvodnja tradicionalnog suhog sir trebala uvažiti postavljene zahtjeve. Nadalje, pakiranje suhog sira trebalo bi, prema zahtjevima potrošača, biti u plastičnoj prozirnoj foliji. Značajan broj ispitanika mijenja suhi sir s drugim sirevima koji se mogu naći na tržištu, te je potrebno marketinškim akcijama educirati potrošača o suhom siru i njegovim svojstvima u odnosu na ostale sireve na tržištu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Poljoprivreda (agronomija)
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Agronomski fakultet, Zagreb
Profili:
Damir Kovačić
(autor)
Jasmina Havranek
(autor)
Marija Cerjak
(autor)
Josip Kraljičković
(autor)
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- Agricola
- CAB Abstracts
- Food Science&Technology ABS
- Foodline
- Food Science&Technology
- Toxline
- CAB Health
- Agris
- World transl. Index
- Packaging
- Sscience&Technology
- Chemical Abstracts search