Pregled bibliografske jedinice broj: 181702
Uloga i mogućnost ekološkog marketinga u zaštiti okoliša turističke destinacije na primjeru hrvatske obale
Uloga i mogućnost ekološkog marketinga u zaštiti okoliša turističke destinacije na primjeru hrvatske obale // Internal tourism research conference "Reinventing a toutism destination : facing the challenge" : abstracts / Weber, Sandra (ur.).
Zagreb: Institut za turizam, 2002. str. 27-29 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 181702 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Uloga i mogućnost ekološkog marketinga u zaštiti okoliša turističke destinacije na primjeru hrvatske obale
(Importance and possibilities of ecological marketing in protecting natural environment of a tourist destination: the example of the coastwise Croatia)
Autori
Šverko, Ivan ; Borš, Vanja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Internal tourism research conference "Reinventing a toutism destination : facing the challenge" : abstracts
/ Weber, Sandra - Zagreb : Institut za turizam, 2002, 27-29
Skup
Internal tourism research conference "Reinventing a toutism destination : facing the challenge"
Mjesto i datum
Dubrovnik, Hrvatska, 18.10.2002. - 21.10.2002
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
eko-turizam ; ekologija ; ekološki marketing ; marketing za ekologiju ; turističke
(eco-tourism ; ecology ; ecological marketing ; environment marketing ; tourist destination ;)
Sažetak
Suvremena koncepcija marketinga inkorporirana je u svim područjima društvenih odnosa i to sa bazičnim ciljem podizanja kvalitete i standarda cjelokupnog življenja ljudi. Primorske turističke destinacije nalaze se upravo sada pred novim izazovom kvalitativnog razvoja ponude za turiste. U tom kontekstu odgovornost i briga o zaštiti okoliša turističke destinacije dobiva na težini a u tome koncepcija suvremenog marketinga ima važnu ulogu kao i velike mogućnosti. U radu se objašnjava mogućnosti zaštite okoliša turističkih destinacija pomoću dvaju podkoncepata suvremene koncepcije marketinga: pdkoncept ekološkog marketinga i podkoncept marketinga za ekologiju. Odavno je poznato da prirodni okoliš čini izvorni element turističke ponude. Zato briga o njenom očuvanju i zaštiti mora biti u središtu razmišljanja i koncipiranju daljnjeg razvoja turističkih destinacija Hrvatske. U obradi teme korišteni su primarni i sekundarni izvori podataka. Primarnim istraživanjem ponašanja nositelja turističke ponude u primorskim mjestima Hrvatske utvrđeno je da su u njihovim marketinškim aktivnostima (politici usluga, ) prisutni određeni aspekti pojavnosti ekološkog marketinga. Utvrđeno je isto tako da postoje vidovi zajedničkih aktivnosti s relevantnim subjektima destinacije na zaštiti, njegovanju okoliša i podizanju ekološke svijesti građana. Sve to zajedno za dugoročni kvalitativni razvoj ponude u budućnosti nije dovoljno već je u ugostiteljsko-turističkim poduzećima neophodno sustavno i cjelovito primjenjivati ekološki marketing i njime kod turista stvarati dodatne preferencije za eko-obojenu ponudu usluga. Korištenjem relevantnih sekundarnih izvorima podataka spoznavana je promjena eko-svijesti kod postojećih turista, kao i eko-ponašanje subjekata šire okoline turističkih destinacija. Dobivene spoznaje u radu su od koristi ne samo za subjekte turističkog sustava Hrvatske već i za niz drugih subjekata kojima je zadaća upravljanje okruženjem. Turistička ponuda primorskih mjesta Hrvatske nalazi se pred novim izazovima, u tomm kontekstu treba nastojati u svoje marketinške koncepte ugraditi i aktivno primjenjivati ekološki marketing i koordinirano sudjelovati u akcijama marketinga za ekologiju svojih destinacija.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija
POVEZANOST RADA
Projekti:
0145007
Ustanove:
Fakultet ekonomije i turizma "Dr. Mijo Mirković", Pula
Profili:
Ivan Šverko
(autor)