Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 178545

Roditeljski stil u relaciji sa samoregulacijom učenja i samopoštovanjem učenika


Raffaelli, Ivana
Roditeljski stil u relaciji sa samoregulacijom učenja i samopoštovanjem učenika, 2004., diplomski rad, Sveučilište u Zadru, Zadar


CROSBI ID: 178545 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Roditeljski stil u relaciji sa samoregulacijom učenja i samopoštovanjem učenika
(Parental Style in relation to self-regulated learning and self-esteem)

Autori
Raffaelli, Ivana

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad

Fakultet
Sveučilište u Zadru

Mjesto
Zadar

Datum
Podatak o recenziji nije dostupan

Godina
2004

Stranica
61

Mentor
Sorić, Izabela

Ključne riječi
Roditeljski stil; samoregulacija učenja; samopoštovanje učenika
(Parental style; self-regulated learning; self-esteem)

Sažetak
Cilj istraživanja je bio ispitati povezanost dimenzija roditeljskog stila (emocionalnost i kontrola) te samopoštovanja učenika i različitih regulacijskih stilova motivacije učenika u školi. U nastavku istraživanja, provjeravano je u kojoj su mjeri emocionalnost i kontrola majke i oca prediktori samopoštovanja djeteta i regulacijskih stilova motivacije, a onda i koliko su samopoštovanje i regulacijski stilovi prediktori za školski uspjeh. U ispitivanju je sudjelovalo 127 učenika 7. razreda osnovne škole. Utvrđena je jednofaktorska struktura svih skala SRQ-A upitnika. Utvrđeno je da nema razlike između dječaka i djevojčica u procjeni emocionalnosti majke, tj. oca. U dimenziji kontrole utvrđeno je da dječaci percipiraju kako očevi više izražavaju kontrolu u odnosu s njima nego što to percipiraju djevojčice u svom odnosus s ocem. Također, razlike između dječaka i djevojčica nisu se pokazale značajnim u njihovom samopoštovanju, u regulacijskim stilovima motivacije niti u školskom uspjehu. Korelacije među različitim stilovima motivacije bile su značajne i pozitivne. Pri tome, roditeljska emocionalnost značajno pozitivno korelira i sa introjeciranom regulacijom, identificiranom regulacijom te intrinzičnom motivacijom. Kontrola majke značajno, negativno korelira sa intrinzičnom motivacijom. Emocionalnost majke i oca značajno, pozitivno koreliraju sa samopoštovanjem, dok kontrola majke i oca značajno, negativno korelira s ovom varijablom. Emocionalnost i kontrola majke su značajni prediktori samopoštovanja. Istovremeno, emocionalnost majke se pokazala kao značajan, pozitivan prediktor za introjeciranu i identificiranu regulaciju te za intrinzičnu motivaciju. Prediktori školskog uspjeha su introjecirana regulacije, čiji smjer djelovanja na školski uspjeh je negativan, te samopoštovanje učenika, čiji smjer se pokazao pozitivnim.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Projekti:
0070015

Ustanove:
Sveučilište u Zadru

Profili:

Avatar Url Izabela Sorić (mentor)


Citiraj ovu publikaciju:

Raffaelli, Ivana
Roditeljski stil u relaciji sa samoregulacijom učenja i samopoštovanjem učenika, 2004., diplomski rad, Sveučilište u Zadru, Zadar
Raffaelli, I. (2004) 'Roditeljski stil u relaciji sa samoregulacijom učenja i samopoštovanjem učenika', diplomski rad, Sveučilište u Zadru, Zadar.
@phdthesis{phdthesis, author = {Raffaelli, Ivana}, year = {2004}, pages = {61}, keywords = {Roditeljski stil, samoregulacija u\v{c}enja, samopo\v{s}tovanje u\v{c}enika}, title = {Roditeljski stil u relaciji sa samoregulacijom u\v{c}enja i samopo\v{s}tovanjem u\v{c}enika}, keyword = {Roditeljski stil, samoregulacija u\v{c}enja, samopo\v{s}tovanje u\v{c}enika}, publisherplace = {Zadar} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Raffaelli, Ivana}, year = {2004}, pages = {61}, keywords = {Parental style, self-regulated learning, self-esteem}, title = {Parental Style in relation to self-regulated learning and self-esteem}, keyword = {Parental style, self-regulated learning, self-esteem}, publisherplace = {Zadar} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font