Pregled bibliografske jedinice broj: 178545
Roditeljski stil u relaciji sa samoregulacijom učenja i samopoštovanjem učenika
Roditeljski stil u relaciji sa samoregulacijom učenja i samopoštovanjem učenika, 2004., diplomski rad, Sveučilište u Zadru, Zadar
CROSBI ID: 178545 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Roditeljski stil u relaciji sa samoregulacijom učenja i samopoštovanjem učenika
(Parental Style in relation to self-regulated learning and self-esteem)
Autori
Raffaelli, Ivana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad
Fakultet
Sveučilište u Zadru
Mjesto
Zadar
Datum
Podatak o recenziji nije dostupan
Godina
2004
Stranica
61
Mentor
Sorić, Izabela
Ključne riječi
Roditeljski stil; samoregulacija učenja; samopoštovanje učenika
(Parental style; self-regulated learning; self-esteem)
Sažetak
Cilj istraživanja je bio ispitati povezanost dimenzija roditeljskog stila (emocionalnost i kontrola) te samopoštovanja učenika i različitih regulacijskih stilova motivacije učenika u školi. U nastavku istraživanja, provjeravano je u kojoj su mjeri emocionalnost i kontrola majke i oca prediktori samopoštovanja djeteta i regulacijskih stilova motivacije, a onda i koliko su samopoštovanje i regulacijski stilovi prediktori za školski uspjeh. U ispitivanju je sudjelovalo 127 učenika 7. razreda osnovne škole. Utvrđena je jednofaktorska struktura svih skala SRQ-A upitnika. Utvrđeno je da nema razlike između dječaka i djevojčica u procjeni emocionalnosti majke, tj. oca. U dimenziji kontrole utvrđeno je da dječaci percipiraju kako očevi više izražavaju kontrolu u odnosu s njima nego što to percipiraju djevojčice u svom odnosus s ocem. Također, razlike između dječaka i djevojčica nisu se pokazale značajnim u njihovom samopoštovanju, u regulacijskim stilovima motivacije niti u školskom uspjehu. Korelacije među različitim stilovima motivacije bile su značajne i pozitivne. Pri tome, roditeljska emocionalnost značajno pozitivno korelira i sa introjeciranom regulacijom, identificiranom regulacijom te intrinzičnom motivacijom. Kontrola majke značajno, negativno korelira sa intrinzičnom motivacijom. Emocionalnost majke i oca značajno, pozitivno koreliraju sa samopoštovanjem, dok kontrola majke i oca značajno, negativno korelira s ovom varijablom. Emocionalnost i kontrola majke su značajni prediktori samopoštovanja. Istovremeno, emocionalnost majke se pokazala kao značajan, pozitivan prediktor za introjeciranu i identificiranu regulaciju te za intrinzičnu motivaciju. Prediktori školskog uspjeha su introjecirana regulacije, čiji smjer djelovanja na školski uspjeh je negativan, te samopoštovanje učenika, čiji smjer se pokazao pozitivnim.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija