Pregled bibliografske jedinice broj: 177789
Živi hrvatski jezik u glagoljaškom pjevanju zadarske nadbiskupije
Živi hrvatski jezik u glagoljaškom pjevanju zadarske nadbiskupije // Glagoljica i hrvatski glagolizam. Međunarodni znanstveni skup povodom 100. obljetnice Staroslavenske akademije i 50. obljetnice Staroslavenskog instituta. Sažetci / S.n. (ur.).
Zagreb: Staroslavenski institut, 2002. str. 14-14 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 177789 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Živi hrvatski jezik u glagoljaškom pjevanju zadarske nadbiskupije
(Living Croatian Language in the Glagolitic Singing of the Zadar Archbishopric)
Autori
Bezić, Jerko
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Glagoljica i hrvatski glagolizam. Međunarodni znanstveni skup povodom 100. obljetnice Staroslavenske akademije i 50. obljetnice Staroslavenskog instituta. Sažetci
/ S.n. - Zagreb : Staroslavenski institut, 2002, 14-14
Skup
Glagoljica i hrvatski glagolizam. Međunarodni znanstveni skup povodom 100. obljetnice Staroslavenske akademije i 50. obljetnice Staroslavenskog instituta
Mjesto i datum
Krk, Hrvatska; Zagreb, Hrvatska, 02.10.2002. - 06.10.2002
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
glagoljaško pjevanje; Hrvatska
(Glagolitic Chant; Croatia)
Sažetak
Izložena tema postavlja tri problema o kojima raspravlja ovo priopćenje: 1. Kako je živi hrvatski jezik u pojedinim oblicima katoličkog bogoslužja na zadarskom području mogao biti liturgijski jezik unatoč tomu što je Tridentski koncil zabranio uporabu živih jezika u liturgiji? 2. Kako je živi jezik u izvedbama pučkih pjevača, ali i pojedinih seoskih svećenika (popova glagoljaša) pridonio glazbenom oblikovanju liturgijskih i paraliturgijskih tekstova? 3. Kako obrazložiti činjenice da se hrvatski tekstovi pojedinih čitanja (lekcija, štenja), npr. Iz Razlaganja svetog Augustina biskupima o psalmima, ne samo u zadarskoj nadbiskupiji nego i drugdje pjevaju različitim varijantama napjeva koji su - prema novijim istraživanjima talijanskih muzikologa - vrlo slični odgovarajućim oblicima tradicijskoga pučkog crkvenog pjevanja u sjeveroistočnoj Italiji, zvanog "canto patriarchino" prema nekadašnjoj akvilejskoj patrijaršiji? Raspravljanje o navedenim problemima indirektno otvara i mogućnost postavljanja pitanja o daljnjoj utemeljenosti priznatog i prihvaćenog naziva "glagoljaško pjevanje" za ono tradicijsko crkveno pučko pjevanje koje se na živom hrvatskom jeziku u Dalmaciji razvijalo od 17. stoljeća do druge polovice 20. stoljeća
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Znanost o umjetnosti, Etnologija i antropologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Hrvatska akademija znanosti i umjetnosti,
Institut za etnologiju i folkloristiku, Zagreb
Profili:
Jerko Bezić
(autor)