Pregled bibliografske jedinice broj: 176256
Mediji u slobodnom vremenu djece i komunikacija o medijskim sadržajima
Mediji u slobodnom vremenu djece i komunikacija o medijskim sadržajima // Medijska istraživanja, 9 (2003), 2; 9-34 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 176256 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Mediji u slobodnom vremenu djece i komunikacija o medijskim sadržajima
(The Media in Children's Leisure Time: Communicating Media Contents)
Autori
Ilišin, Vlasta
Izvornik
Medijska istraživanja (1330-6928) 9
(2003), 2;
9-34
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
djeca; slobodno vrijeme; mediji; medijski sadržaji; komunikacija
(Socialization of children; leisure time of children; mass media; usage of mass media; communication of children and parents)
Sažetak
U ovom prilogu analizirani su podaci iz istraživanja o ulozi medija u svakodnevnom životu djece u Hrvatskoj koje je provedeno 2000. godine na uzorku od 1000 učenika osnovnih škola od 5. do 8. razreda. Pokazalo se da je korištenje različitih medija, osim druženja s vršnjacima, najčešća aktivnost u slobodnom vremenu djece. Kao i u svijetu, najkorišteniji medij je televizija, a djeca najčešće gledaju filmski program i kvizove. U preferencijama različitih medijskih sadržaja djecu međusobno najviše diferencira spolno obilježje, odnosno različiti modeli socijalizacije. Na osnovi medijskih sadržaja što ih djeca najviše koriste zaključeno je da mediji ponajprije imaju zabavnu funkciju, no uz indicije da je njihova obrazovana uloga nešto veća nego kod odrasle populacije. Premda je prisutnost medija u slobodnom vremenu djece izrazita, utvrđeno je da učestalost razgovora o medijskim sadržajima (filmovima, glazbi i knjigama) nije adekvatna tome. Točnije, u komunikaciji djece s vršnjacima ta je tema najfrekventnija, no u komunikaciji s roditeljima ona je osrednje zastupljena. Pritom su registrirane i vrlo male varijacije, poglavito s obzirom na dob i školski uspjeh djece. Iznenađujući i porazan nalaz je da stupanj obrazovanja roditelja ne utječe na korištenje medija od strane djece niti na njihovu komunikaciju s djecom o medijskim sadržajima. Ta tendencija sugerira da, iako se za roditelje smatra da imaju najveću odgovornost za osposobljavanje djece za selektivno korištenje medija, oni (još) nisu spremni preuzeti ulogu i medijskih odgajatelja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Sociologija
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- Sociological Abstracts (SA)
- Linguistic and Language Behavior Abstracts (LLBA) i SOcial Planning/Policy & Development Abstracts (SOPODA)