Pregled bibliografske jedinice broj: 175345
Strah od škole : spolne, dobne i razlike ovisne o tipu škole
Strah od škole : spolne, dobne i razlike ovisne o tipu škole // Međunarodni znanstveno-stručni skup "XIV Dani psihologije u Zadru" / Vera Ćubela Adorić, Ilija Manenica, Zvjezdan Penezić (ur.).
Zadar: Sveučilište u Zadru, 2004. str. 65-65 (predavanje, nije recenziran, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 175345 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Strah od škole : spolne, dobne i razlike ovisne o tipu škole
(School anxiety : gender differences, age differences and differences according to the type of school)
Autori
Jokić, Boris ; Marušić, Iris
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Međunarodni znanstveno-stručni skup "XIV Dani psihologije u Zadru"
/ Vera Ćubela Adorić, Ilija Manenica, Zvjezdan Penezić - Zadar : Sveučilište u Zadru, 2004, 65-65
Skup
Međunarodni znanstveno-stručni skup "XIV Dani psihologije u Zadru"
Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 26.05.2004. - 29.05.2004
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
strah od škole; spolne razlike; dobne razlike; tip škole
(school anxiety; gender differences; age differences; type of school)
Sažetak
U istraživanju su ispitivane razlike u iskazanom strahu od škole ovisno o spolu ispitanika, tipu škole koji pohađaju, razredu koji trenutno polaze i stupnju obrazovanja u kojem se trenutno nalaze. Strah od škole je jednodimenzionalno definiran koncept opisan s pet čestica (Bezinović, 1999. Ispitanici su bili učenici osnovnih i srednjih škola u Republici Hrvatskoj. Ukupno je ispitano 9069 ispitanika, od čega je 2674 osnovnoškolaca, a 6395 učenika srednjih škola. Od 6395 učenika srednjih škola, 1698 pohađa gimnaziju, 2991 četvorogodišnju srednju školu, a 1706 su učenici trogodišnjih strukovnih škola. Podaci su prikupljeni u dva odvojena istraživanja. Srednjoškolska populacija ispitivana je u okviru porjekta "Škola iz perspektive učenika" pod vodstvom dr. sc. P. Bezinovića. Ispitanici su bili učenici srednjih škola iz Primorsko-goranske, Istarske, Ličko-senjske i Dubrovačko-neretvanske županije. Podaci učenika osnovnih škola prikupljeni su u okviru projekta "Evaluacija nastavnih programa i razvoj modela kurikuluma za obavezno obrazovanje" pod vodstvom dr. sc. B. Baranović. Podaci su prikupljeni na reprezentativnom uzorku učenika osnovnih škola iz cijele Hrvatske. Statističkim obradama utvrđeno je da učenice daju statistički značajno veće procjene na svim česticama. Ta pojava vidljiva je kroz sve razrede i u svim tipovima škola u srednjoškolskom obrazovanju. Statistički značajna razlika dobivena je i kada se ispitanici podijele u razrede koje trenutačno pohađaju. Učenici osmih razreda daju najveće procjene na svim česticama. Gledajući procjene straha između dva obrazovna ciklusa pokazuje se statistički značajna razlika koje se iskazuje u činjenici da učenici osnovnih škola daju veće procjene od srednjoškolaca.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
0100500
Ustanove:
Institut za društvena istraživanja , Zagreb
Profili:
Iris Marušić
(autor)