Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 175027

Samoregulacija čitanja u studenata


Kolić-Vehovec, Svjetlana; Bajšanski, Igor; Rončević, Barbara
Samoregulacija čitanja u studenata // XIV. Dani psihologije u Zadru - Sažetci radova / Ćubela Adorić, Vera ; Manenica, Ilija ; Penezić, Zvjezdan (ur.).
Zadar: Sveučilište u Zadru, 2004. (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 175027 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Samoregulacija čitanja u studenata
(Self-regulated reading in university students)

Autori
Kolić-Vehovec, Svjetlana ; Bajšanski, Igor ; Rončević, Barbara

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
XIV. Dani psihologije u Zadru - Sažetci radova / Ćubela Adorić, Vera ; Manenica, Ilija ; Penezić, Zvjezdan - Zadar : Sveučilište u Zadru, 2004

Skup
XIV. Dani psihologije u Zadru

Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 26.05.2004. - 29.05.2004

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
samoregulirano čitanje; ciljna orijentacija; strategije čitanja
(self-regulated reading; goal orientation; reading strategies)

Sažetak
Uspješno ovladavanje nastavnim sadržajima na fakultetskom nivou zahtijeva razvijenu vještinu čitanja i efikasnu primjenu strategija čitanja. Uspješna primjena strategija ovisi ne samo o poznavanju tih strategija nego i o motivaciji. Motivacijske komponente samo-reguliranoga učenja su ciljevi koji upravljaju planovima i ponašanjem, osobna uvjerenja o kontroli i procjena samo-efikasnosti. Cilj ovoga istraživanja bio je ispitati odnos između samoprocjene upotrebe strategija čitanja i komponenata motivacije kod studenata. Studenti Filozofskog fakulteta u Rijeci (N = 294) ispunili su upitnik kojim je ispitana njihova ciljna orijentacija, uvjerenja o kontroli i percipirana vrijednost studiranja, te upitnik upotrebe strategija čitanja. S ciljem dobivanja skupina ispitanika koji se razlikuju prema ciljnoj orijentaciji, provedena je “ k-means” klaster analiza na varijablama orijentacije na učenje, izvedbu i izbjegavanje. Zadana su tri klastera jer se htjelo provjeriti pretpostavku da svaki ispitanik ima visoku vrijednost samo na jednoj ciljnoj orijentaciji. Prvi klaster (orijentacija na izbjegavanje, N = 68) je određen iznadprosječnom vrijednošću na skali orijentacije na izbjegavanje, ispodprosječnom vrijednošću na skali orijentacije na izvedbu i ispodprosječnom vrijednošću na skali orijentacije na učenje. Drugi klaster (orijentacija na učenje, N = 96) je određen iznadprosječnom vrijednošću na skali orijentacije na učenje, ispodprosječnom vrijednošću na skali orijentacije na izvedbu i ispodprosječnom vrijednošću na skali orijentacije na izbjegavanje. Treći klaster (orijentacija na izvedbu, N = 130) je određen iznadprosječnom vrijednošću na skali orijentacije na izvedbu, prosječnom vrijednošću na skali orijentacije na učenje i prosječnom vrijednošću na skali orijentacije na izbjegavanje. Ispitane su razlike u samoprocjeni upotrebe strategija i motivacijskih varijabli između tri klastera. Studenti orijentirani na učenje procjenjuju da više koriste strategije, da se više zalažu i višu vrijednost pripisuju studiranju u odnosu na druge dvije skupine. Studenti orijentirani na izbjegavanje procjenjuju da posjeduju niže sposobnosti učenja, da se manje zalažu i pripisuju nižu vrijednost studiranju u odnosu na druge dvije skupine, a također procjenjuju da manje koriste strategije u odnosu na druge dvije skupine.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Projekti:
0009021


Citiraj ovu publikaciju:

Kolić-Vehovec, Svjetlana; Bajšanski, Igor; Rončević, Barbara
Samoregulacija čitanja u studenata // XIV. Dani psihologije u Zadru - Sažetci radova / Ćubela Adorić, Vera ; Manenica, Ilija ; Penezić, Zvjezdan (ur.).
Zadar: Sveučilište u Zadru, 2004. (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
Kolić-Vehovec, S., Bajšanski, I. & Rončević, B. (2004) Samoregulacija čitanja u studenata. U: Ćubela Adorić, V., Manenica, I. & Penezić, Z. (ur.)XIV. Dani psihologije u Zadru - Sažetci radova.
@article{article, author = {Koli\'{c}-Vehovec, Svjetlana and Baj\v{s}anski, Igor and Ron\v{c}evi\'{c}, Barbara}, year = {2004}, pages = {72}, keywords = {samoregulirano \v{c}itanje, ciljna orijentacija, strategije \v{c}itanja}, title = {Samoregulacija \v{c}itanja u studenata}, keyword = {samoregulirano \v{c}itanje, ciljna orijentacija, strategije \v{c}itanja}, publisher = {Sveu\v{c}ili\v{s}te u Zadru}, publisherplace = {Zadar, Hrvatska} }
@article{article, author = {Koli\'{c}-Vehovec, Svjetlana and Baj\v{s}anski, Igor and Ron\v{c}evi\'{c}, Barbara}, year = {2004}, pages = {72}, keywords = {self-regulated reading, goal orientation, reading strategies}, title = {Self-regulated reading in university students}, keyword = {self-regulated reading, goal orientation, reading strategies}, publisher = {Sveu\v{c}ili\v{s}te u Zadru}, publisherplace = {Zadar, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font