Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 17483

Tranzicijski problemi teorije obrazovanja: funkcionalna i konfliktna perspektiva


Goja, Jadranka
Tranzicijski problemi teorije obrazovanja: funkcionalna i konfliktna perspektiva // Sociologija sela : časopis za istraživanje prostornoga i sociokulturnog razvoja, 36 (1998), 1/4 (139/142); 89-102 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 17483 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Tranzicijski problemi teorije obrazovanja: funkcionalna i konfliktna perspektiva
(Transitional Problems of the Theory of Education: Functional and Conflicting Perspective)

Autori
Goja, Jadranka

Izvornik
Sociologija sela : časopis za istraživanje prostornoga i sociokulturnog razvoja (0038-0326) 36 (1998), 1/4 (139/142); 89-102

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
društvena teorija ; sociologija obrazovanja ; sociološki pristupi.
(theory of society ; sociology of education ; sociological approaches)

Sažetak
Tranzicijske promjene ne obasižu samo promjene u strukturi društva već i u njegovoj teoriji. Time problemi vezani uz novu društvenu teoriju aktualiziraju i probleme povezane sa stanjem društvenih znanosti. Ta je problematika najeksplicitnija i najrazvidnija na primjeru teorije obrazovanja. Autorica u razmatranju tranzicijskih problema teorije obrazovanja pozornost posvećuje funkcionalističkom i konfliktnom pristupu (teoriji), nastojeći pružiti odgovor na pitanje njihove perspektive. Ističući da je funkcionalistički pristup obrazovanju usmjeren na proučavanje uloge i prinosa obrazovanja u održavanju društvenoga sustava, pri čemu pretpostavlja spontani sociokulturni razvoj društva i obrazovanja prema meritokratskim načelima, a da su protagonisti konfliktnih teorija usmjereni na proučavanje uzroka, mehanizama i načina promjena društva i obrazovanja temeljem vrijednosno oprečnog stava, posebno se pozabavila s naravi i socijalnim nositeljima vrijednosti zastupljenih u obrazovanju.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Sociologija



POVEZANOST RADA


Projekti:
01000104

Ustanove:
Institut za društvena istraživanja , Zagreb

Profili:

Avatar Url Jadranka Goja (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

hrcak.srce.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Goja, Jadranka
Tranzicijski problemi teorije obrazovanja: funkcionalna i konfliktna perspektiva // Sociologija sela : časopis za istraživanje prostornoga i sociokulturnog razvoja, 36 (1998), 1/4 (139/142); 89-102 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
Goja, J. (1998) Tranzicijski problemi teorije obrazovanja: funkcionalna i konfliktna perspektiva. Sociologija sela : časopis za istraživanje prostornoga i sociokulturnog razvoja, 36 (1/4 (139/142)), 89-102.
@article{article, author = {Goja, Jadranka}, year = {1998}, pages = {89-102}, keywords = {dru\v{s}tvena teorija, sociologija obrazovanja, sociolo\v{s}ki pristupi.}, journal = {Sociologija sela : \v{c}asopis za istra\v{z}ivanje prostornoga i sociokulturnog razvoja}, volume = {36}, number = {1/4 (139/142)}, issn = {0038-0326}, title = {Tranzicijski problemi teorije obrazovanja: funkcionalna i konfliktna perspektiva}, keyword = {dru\v{s}tvena teorija, sociologija obrazovanja, sociolo\v{s}ki pristupi.} }
@article{article, author = {Goja, Jadranka}, year = {1998}, pages = {89-102}, keywords = {theory of society, sociology of education, sociological approaches}, journal = {Sociologija sela : \v{c}asopis za istra\v{z}ivanje prostornoga i sociokulturnog razvoja}, volume = {36}, number = {1/4 (139/142)}, issn = {0038-0326}, title = {Transitional Problems of the Theory of Education: Functional and Conflicting Perspective}, keyword = {theory of society, sociology of education, sociological approaches} }

Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::


  • AGRICOLA
  • CAB Abstracts
  • Geobase
  • Sociological Abstracts
  • World Agriculture Economics (CAB Abstracts)





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font