Pregled bibliografske jedinice broj: 172666
Poučavati prava i slobode: priručnik za učitelje osnovne škole: s vježbama za razrednu nastavu
Poučavati prava i slobode: priručnik za učitelje osnovne škole: s vježbama za razrednu nastavu. Zagreb: Istraživačko-obrazovni centar za ljudska prava i demokratsko građanstvo Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, 2004 (prirucnik)
CROSBI ID: 172666 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Poučavati prava i slobode: priručnik za učitelje osnovne škole: s vježbama za razrednu nastavu
(Teaching Rights and Freedoms: Elementary School Teachers' Manual - with activities for grades 1-4)
Autori
Spajić-Vrkaš, Vedrana ; Stričević, Ivanka ; Maleš, Dubravka ; Matijević, Milan
Vrsta, podvrsta i kategorija knjige
Autorske knjige, prirucnik, strucna
Izdavač
Istraživačko-obrazovni centar za ljudska prava i demokratsko građanstvo Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu
Grad
Zagreb
Godina
2004
Stranica
460
ISBN
953-175-205-2
Ključne riječi
ljudska prava; obrazovanje za ljudska prava; program; pedagoški priručnik; vježbe za učenike
(human rights; human rights education; programme; teachers' manual; students' activities)
Sažetak
Priručnik predstavlja bitno izmijenjenu verziju rukopisa nastalog u sklopu znanstveno-primijenjenog projekta « ; Obrazovanje za mir i ljudska prava za hrvatske osnovne škole» ; , što se ostvarivao od 1997. do 1999. godine pod pokroviteljstvom UNESCO-a, Vlade Kraljevine Nizozemske i Vlade Republike Hrvatske. Podijeljen je u dvije međusobno povezane cjeline. U prvom dijelu se u sedam poglavlja obrađuju ključna pitanja iz područja ljudskih prava i obrazovanja za ljudska prava (Što su ljudska prava, Teorijski izvori ljudskih prava, Međunarodni sustav ljudskih prava, Bitna obilježja i podjele ljudskih prava, Pravo na obrazovanje i ostvarivanje ljudskih prava, Obrazovanje za ljudska prava i Obrazovanje za ljudska prava u Hrvatskoj). Teorijske analize podloga su Programa odgoja i obrazovanja za ljudska prava koji čini drugi dio Priručnika. Program je podijeljen u pet odgojno-obrazovnih cjelina (Otkrivanje sebe: Učenje za samosvijest i samopoštovanje ; Upoznavanje drugih: Učenje za razumijevanje i poštivanje razlika ; Život u demokratskoj zajednici: Učenje za demokratsko građanstvo ; Izgradnja i učvršćenje mira: Učenje za mirno rješavanje sukoba ; Očuvanje cjeline svijeta: Učenje za globalnu perspektivu). Program završava poglavljem o primjeni i osiguranju kvalitete, uz posebano izrađen instrument za samovrednovanje škola – SOK. Knjiga je dopunjena prilozima (izvorima za samoobrazovanje učitelja te pojednostavnjenim tekstovima Opće deklaracije o ljudskim pravima, Konvencije o pravima djeteta i Ustava Republike Hrvatske, koji su namijenjeni učenicima), a na kraju se nalazi sažetak na engleskom jeziku.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
0130532
Profili:
Dubravka Maleš
(autor)
Vedrana Spajić-Vrkaš
(autor)
Milan Matijević
(autor)
Ivanka Stričević
(autor)