Pregled bibliografske jedinice broj: 171919
Etički kodeks predškolskih učitelja kao čimbenik njihove daljnje profesionalne afirmacije
Etički kodeks predškolskih učitelja kao čimbenik njihove daljnje profesionalne afirmacije // Rastimo zajedno / Babić, Nada ; Irović, Stanislava ; Redžeš-Borak, Zora (ur.).
Osijek: Centar za predškolski odgoj Osijek, 2004. str. 25-38 (pozvano predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 171919 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Etički kodeks predškolskih učitelja kao čimbenik njihove daljnje profesionalne afirmacije
(Ethical codex of pre-school teachers as a factor their further professional affirmation)
Autori
Krstović, Jasna
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Rastimo zajedno
/ Babić, Nada ; Irović, Stanislava ; Redžeš-Borak, Zora - Osijek : Centar za predškolski odgoj Osijek, 2004, 25-38
Skup
Rastimo zajedno
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 13.05.2004. - 15.05.2004
Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
Socijalna interakcija; Sustavi vrijednosti; Implicitna pedagogija; Standardi etičnog ponašanja; Etički kodeks; Predškolski učitelj
(Social Interaction; Values Systems; Implicit Pedagogy; Standards of Ethical Behaviour; Ethical Codex; Pre - school Teacher)
Sažetak
Etički kodeks predškolskih učitelja kao čimbenik njihove daljnje profesionalne afirmacije U radu se polazi od značaja odnosa između djeteta i socijalne stvarnosti u okviru postavki konstruktivističke paradigme koja taj odnos određuje kao pokretač razvojnih promjena. Posebno se pri tom naglašava uloga individualnih sustava vrijednosti kao čimbenika u kreiranju filozofije i prakse socijalne interakcije. U tom se kontekstu promišlja kvalitativna dimenzija implicitne pedagogije predškolskog učitelja kao svojevrsne personalne vrijednosne konstrukcije. Pozornost se usmjeruje na promišljanje potrebe za ustanovljavanjem svojevrsnih etičkih standarda ponašanja jer profesionalno obavljanje vlastitoga posla implicira činjenje i odlučivanje na temelju jasno iskazanih normi ponašanja. Iz tog se razloga autorice se usmjeruje na Etički kodeks predškolskih učitelja kao eksplicitog vrijednosnog stajališta kojim profesija iskazuje bezrezervnu predanost svojoj ulozi i prihvaća odgovornost za dobrobit djeteta na vrijednosnoj razini. On je istovremeno svojevrsna snažna podrška osobnom moralnom integritetu i hrabrosti pojedinca da djeluje u skladu iskazanim implicitnim sustavom vrijednosti i na taj način doprinosi daljnoj afirmaciji na osobnoj i profesionalnoj razini.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija