Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 170994

Modeliranje i analiza rada ispušnoga sustava četverocilindarskog Ottovog motora


Orač, Mario
Modeliranje i analiza rada ispušnoga sustava četverocilindarskog Ottovog motora, 2004., diplomski rad, Fakultet strojarstva i brodogradnje, Zagreb


CROSBI ID: 170994 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Modeliranje i analiza rada ispušnoga sustava četverocilindarskog Ottovog motora
(The modelling and analysis of four-cylinder SI engine exhaust system)

Autori
Orač, Mario

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad

Fakultet
Fakultet strojarstva i brodogradnje

Mjesto
Zagreb

Datum
09.07

Godina
2004

Stranica
65

Mentor
Mahalec, Ivan

Ključne riječi
simulcija; motor; buka
(simulation; engine; noise)

Sažetak
U ovom je radu opisano djelovanje ispušnog sustava i njegov utjecaj na vanjske značajke četverotaktnog motora osobnog automobila. Modelirano je nekoliko varijanti ispušnog sustava te je promatran njihov utjecaj na performanse vozila i buku koja nastaje na izlaznom otvoru ispušne cijevi. Parametar koji je pritom mijenjan jest stražnji ispušni lonac, dok je ostatak sustava bio nepromijenjen. Za istraživanja su odabrane dvije varijante sustava, a kao podloga je poslužio automobil Peugeot 106 s motorom TU1.M. U prvoj varijanti je primijenjen sportski lonac tvrtke Remus, a u drugoj klasični zamjenski lonac tvrtke MTS. Ove varijante su odabrane ponajviše zbog potpuno različitog pristupa konstrukciji i problemu prigušivanja buke. Ispušni sustavi su modelirani u programu Boost, a vozilo s tim sustavima je ispitano u ispitnom centru tvrtke Remus u Austriji. Pri ispitivanju je također snimljen i analiziran zvučni zapis buke emitirane na izlazu iz cijevi ispušnog sustava pri radu motora pod punim opterećenjem brzinom od 4000 i 6000 min^-1. Analizom dobivenih rezultata uočeno je relativno dobro poklapanje proračunskih i eksperimentalnih vrijednosti krivulja okretnog momenta i snage. također su uočene poteškoće pri modeliranju zbog ograničenosti Boost-ovog modula za predviđanje generiranog zvučnog signala na izlaznom otvoru zadnje cijevi ispušnog sustava. Unatoč izvjesnim razlikama u apsolutnim iznosima, rezultati simulacija i provedenih pokusa pokazuju dobro poklapanje u osnovnim trendovima, odnosno u oblicima krivulja okretnog momenta intenziteta zvuka pri različitim frekvencijama.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Strojarstvo



POVEZANOST RADA


Projekti:
0120045


Citiraj ovu publikaciju:

Orač, Mario
Modeliranje i analiza rada ispušnoga sustava četverocilindarskog Ottovog motora, 2004., diplomski rad, Fakultet strojarstva i brodogradnje, Zagreb
Orač, M. (2004) 'Modeliranje i analiza rada ispušnoga sustava četverocilindarskog Ottovog motora', diplomski rad, Fakultet strojarstva i brodogradnje, Zagreb.
@phdthesis{phdthesis, author = {Ora\v{c}, Mario}, year = {2004}, pages = {65}, keywords = {simulcija, motor, buka}, title = {Modeliranje i analiza rada ispu\v{s}noga sustava \v{c}etverocilindarskog Ottovog motora}, keyword = {simulcija, motor, buka}, publisherplace = {Zagreb} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Ora\v{c}, Mario}, year = {2004}, pages = {65}, keywords = {simulation, engine, noise}, title = {The modelling and analysis of four-cylinder SI engine exhaust system}, keyword = {simulation, engine, noise}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font