Pregled bibliografske jedinice broj: 167580
Uloga inženjera u suvremenim gospodarstvima
Uloga inženjera u suvremenim gospodarstvima // Suvremeni pristupi obrazovanju inženjera, 27. veljače 2004, Zagreb, Hrvatska
Zagreb, Hrvatska, 2004. (pozvano predavanje, domaća recenzija, neobjavljeni rad, stručni)
CROSBI ID: 167580 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Uloga inženjera u suvremenim gospodarstvima
(Role of engineers in the modern economy)
Autori
Kniewald, Zlatko
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, neobjavljeni rad, stručni
Izvornik
Suvremeni pristupi obrazovanju inženjera, 27. veljače 2004, Zagreb, Hrvatska
/ - , 2004
Skup
Suvremeni pristupi obrazovanju inženjera
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 27.02.2004
Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
obrazovanje inženjera; zapošljavanje inženjera
(engineering education; employment; university curricula)
Sažetak
Intenzivan razvoj tehnologije te globalizacija tržišta otvaraju granice tehnološki razvijenih zemalja ne samo za izvoz njihovih proizvoda već i za izvoz novih tehnologija. Razlozi tome su najčešće jeftinija radna snaga, sirovine u mjestu prerade, manji zahtjevi vezani uz zaštitu okoliša, a često puta i nedorečena pravna regulativa po pitanju zaštite intelektualnog vlasništva. Sve ovo su razlozi da u zemljama u razvoju u koje se danas mogu ubrojiti i zemlje u tranziciji dolazi do socijalnih problema koji se umjesto otvaranja novih radnih mjesta očituju zatvaranjem tehnološki zastarjelih i nerentabilnih proizvodnji. I upravo u trenutku u kojem se Hrvatska nalazi danas, opterećena međunarodnim dugom suočeni smo s činjenicom da nam obrazovanje inženjera znatno zaostaje za stvarnim potrebama tehnološkog stanja devedesetih godina prošlog stoljeća, a kamoli potreba koje predstoje pred danas diplomiranim inženjerima u narednih četrdeset godina. Dovoljno je istaknuti da to nije samo problem u Hrvatskoj i zemljama u tranziciji, već je sve znatnije nazočan i u pojedinim zemljama EU. SME&T (Science, Mathematics, Engineering & Technology) školovanje proces je, koji pretpostavlja da se temeljna znanja iz znanosti i matematike steknu u obrazovnom sustavu prije dolaska na fakultet i ona trebaju biti dovoljna i onima koji nastavljaju E&T obrazovanje kao i onima čije školovanje završava bez daljnjeg studija ili se usmjeravaju na druge struke. Završetak studija i stjecanje diplome inženjera mora studentima pružiti cjelokupno temeljno znanje struke bez obzira da li nastavlja znanstveno usavršavanje ili ne. Problem pred kojim se nalazimo je visoka cijena koja uključuje ne samo usklašivanje programa studija, već i postupno permanentno doškolovanje nastavnog osoblja kako u osnovnim i srednjim školama tako i na fakultetima. Taj proces mora početi brzo, neće biti bezbolan, ima svoju cijenu i ne smije se temeljiti samo na promijenjenom broju sati i administrativnom udovoljavanju nekim okvirima ili šablonama. Reforma sveučilišta u Hrvatskoj, kao i želje za osnivanjem novih temelje se na kojem broju studenata? Ovo pitanje postavljam jer je činjenica da na temelju ovogodišnjeg ukupnog nataliteta ne možemo popuniti buduće kapacitete planiranih Sveučilišta u Hrvatskoj?
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Biotehnologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
0058001
Ustanove:
Prehrambeno-biotehnološki fakultet, Zagreb
Profili:
Zlatko Kniewald
(autor)