Pregled bibliografske jedinice broj: 167557
Evaluacija skale adolescentskih percipiranih prednosti i nedostataka za ulazak u spolni odnos
Evaluacija skale adolescentskih percipiranih prednosti i nedostataka za ulazak u spolni odnos, 2004., diplomski rad, Filozofski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 167557 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Evaluacija skale adolescentskih percipiranih prednosti i nedostataka za ulazak u spolni odnos
(An evaluation of the scale of perceived advantages and disadvantages of entering into sexual intercourse)
Autori
Kralj, Ivana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
29.09
Godina
2004
Stranica
47
Mentor
Ljubotina, Damir
Ključne riječi
adolescencija; rizično spolno ponašanje; teorija socijalne razmjene; teorija donošenja odluka
(adolescence; hazardous sexual behavior; social exchange theory; decision making theory)
Sažetak
Cilj istraživanja bio je ispitati metrijske karakteristike Skale adolescentskih percipiranih prednosti i nedostataka za ulazak u spolni odnos. Na uzorku od 420 ispitanika metodom unutarnje konzistencije dobiveni su zadovoljavajući koeficijenti pouzdanosti. Faktorskom analizom ekstrahirana su tri faktora za subskalu percipiranih prednosti, te dva faktora za subskalu percipiranih nedostataka. Utvrđeno je da postoji statistički značajna razlika između djevojaka i mladića na subskali percipiranih prednosti i na subskali percipiranih nedostataka, odnosno, djevojke percipiraju manje prednosti i veće nedostatke za ulazak u spolne odnose od mladića. Također, dobivena je statistički značajna razlika između onih koji su imali spolni odnos i onih koji nisu, a s obzirom na rezultate koje postižu na subskali percipiranih prednosti i na subskali percipiranih nedostataka. Oni koji nisu imali spolne odnose percipiraju veće prednosti i veće nedostatke za ulazak u spolne odnose od onih koji jesu spolno aktivni. Nije utvrđena statistički značajna razlika između onih koji pohađaju gimnazije i onih koji pohađaju strukovne škole, a s obzirom na rezultate koje postižu na subskali percipiranih prednosti, odnosno, na subskali percipiranih nedostataka.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA