Pregled bibliografske jedinice broj: 164933
Povezanost anksioznosti majki i njihova zabrinutost za djetetov razvoj
Povezanost anksioznosti majki i njihova zabrinutost za djetetov razvoj, 2004., diplomski rad, Filozofski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 164933 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Povezanost anksioznosti majki i njihova zabrinutost za djetetov razvoj
(Relationship between mothers' anxiety and their worries about child development)
Autori
Kolarić, Irena
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
05.07
Godina
2004
Stranica
51
Mentor
Jokić-Begić, Nataša
Ključne riječi
procjena razvoja; predškolska djeca; roditeljska anksioznost
(development assesment; preschool children; parent anxiety)
Sažetak
Istraživanje se bavi roditeljskim zabrinutostima kao metodom procjene djetetova razvojnog statusa, i povezanošću roditeljskih zabrinutosti sa stupnjem roditeljske anksioznosti kao stanja i kao osobine ličnosti. Provedeno je na skupini od 76 majki, čija djeca pohađaju dječje vrtiće u Zagrebu. Primijenjeni su .Upitnik roditeljskih procjena dječjeg razvojnog statusa. . PEDS, .Upitnik anksioznosti kao stanja i osobine ličnosti. . STAI i upitnik za ispitivanje socio-demografskih varijabli konstruiran za potrebe ovog istraživanja. Rezultatima je utvrđeno da 44.7% majki nema zabrinutosti za razvoj svoje djece, 25% ima samo neznačajne zabrinutosti, a 30.3% ima jednu ili više značajnih zabrinutosti. Majke koje imaju zabrinutosti u većini slučajeva imaju samo jednu zabrinutost, najviše su zabrinute za ponašanje svog djeteta, u vrlo se malom broju obraćaju za pomoć stručnjacima u vezi sa svojim zabrinutostima, te unatoč zabrinutostima procjenjuju da se njihovo dijete razvija uglavnom kao i druga djeca, a o razvoju djece zaključuju u najvećoj mjeri na temelju vlastitog iskustva i usporedbe s drugom djecom. Dobiveno je i da, iako postoji trend da roditelji koji imaju zabrinutosti izražavaju i više stupnjeve anksioznosti, razlika nije statistički značajna, i to za sva područja zabrinutosti osim za područje ponašanja djeteta, tako da samo roditelji koji su zabrinuti za ponašanje svog djeteta postižu više razine anksioznosti kao stanja i osobine ličnosti.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA