Pregled bibliografske jedinice broj: 164903
3D animacija lica u 3ds max plug-in tehnologiji
3D animacija lica u 3ds max plug-in tehnologiji, 2004., diplomski rad, Fakultet elektrotehnike i računarstva, Zagreb
CROSBI ID: 164903 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
3D animacija lica u 3ds max plug-in tehnologiji
(3D facial animation in 3ds max plug-in technology)
Autori
Pedišić, Vinko
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad
Fakultet
Fakultet elektrotehnike i računarstva
Mjesto
Zagreb
Datum
28.09
Godina
2004
Stranica
65
Mentor
Pandžić, Igor
Ključne riječi
3D animacija lica; 3ds max; virtualni likovi
(3D facial animation; 3ds max; virtual characters)
Sažetak
Virtualni lik je grafička simulacija čovječjeg lika na računalu pomoću 3D grafike. Lik se animira te se time stvara iluzija da govori i gestikulira. Moguće primjene se kreću u širokom rasponu od zabave, marketinga, do naprednih korisničkih sučelja. Unutar standarda MPEG-4 postoji specifikacija za prijenos animacije ljudskog lika. Premda se često koristi u filmovima i drugim produkcijama, animacija lica se i dalje smatra jednim od najtežih područja u 3D animaciji, te se očekuje olakšavanje posla animatora korištenjem automatskih tehnika. 3ds max, proizvod tvrtke Discreet, je profesionalni software za izradu 3D modela i animacije. Kao i ostali proizvodi ove vrsta, 3ds max omogućava dodavanje novih funkcija putem programiranja plug-in modula. U ovom radu razmotrene su postojeće metode i standardi za prikaz virtualnih likova, kao i tehnologija izrade plug-ina u 3ds max-u, te je predložen i implementiran MPEG-4 kompatibilni sustav za animaciju lica u plug-in modulu za 3ds max, uz upotrebu “ bones rig” tehnologije za postizanje visoke kvalitete animacije.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Elektrotehnika