Pregled bibliografske jedinice broj: 163310
Obilježja kamping turizma u Europi
Obilježja kamping turizma u Europi // Turizam : znanstveno-stručni časopis, 52 (2004), 3; 321-322 (podatak o recenziji nije dostupan, prikaz, stručni)
CROSBI ID: 163310 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Obilježja kamping turizma u Europi
(Camping tourism in Europe)
Autori
Hendija, Zvjezdana
Izvornik
Turizam : znanstveno-stručni časopis (0494-2639) 52
(2004), 3;
321-322
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, prikaz, stručni
Ključne riječi
kamping turizam; Europa
(camping tourism; Europe)
Sažetak
Suvremeni Europljani sve više putuju na odmor birajući pritom razne vrste smještaja, pa dok je prije nekoliko godina putovao tek svaki drugi Europljanin, danas to čini čak troje od njih petero. Prema podacima Eurostata u 2001. godini oni su ostvarili 368 milijuna putovanja na odmor duljih od četiri dana u zemlji i inozemstvu, pri čemu su 129 milijuna putovanja ili 35% ostvarili u hotelima i sličnim vrstama smještaja i 22 milijuna ili 6% u kampovima, a ostalo u privatnom smještaju i drugim vrstama smještaja. (Napominje se da se ovi podaci ne odnose na sve europske zemlje, već na 12 glavnih vodećih turističkih zemalja Europe, i to na Austriju, Dansku, Finsku, Francusku, Italiju, Luksemburg, Nizozemsku, Norvešku, Njemačku, Portugal, Španjolsku i Veliku Britaniju). Premda sklonost putovanjima nije ista kod svih Europljana (jer Nijemci, Nizozemci, Britanci, Francuzi i Luksemburžani češće putuju na odmor negoli npr. Portugalaci i Španjolaci) zanimljivo je da se oni razlikuju i po tome što neki od njih preferiraju i određene vrste smještaja. Koji Europljani češće putuju u kampove najbolje se može vidjeti ako se usporedi broj punoljetnog stanovništva (starijeg od 15 godina koje može biti turistički aktivno) s brojem njihovih odmorišnih putovanja u kampove. Uočava se da su kampiranju skloniji Nizozemci (svaki četvrti ili njih 3, 9 provodi odmor u kampu), Danci (svaki osmi Danac ili 7, 5) i Francuzi (također svaki osmi ili 7, 7), a veću sklonost boravku u kampovima iskazuju i Britanci (12, 8), Norvežani (13, 0) i Nijemci (16, 2). Ipak, prema snazi emtivnog tržišta iskazanoj ukupnim brojem ostvarenih putovanja u kampove tržišni lideri su Francuska (sa 6, 2 milijuna putovanja u kampove 2001. godine i udjelom od 28% u ukupnom broju tih putovanja u analiziranoj skupini zemalja, Njemačka (sa 4, 3 milijuna putovanja i udjelom od 19%) i Velika Britanija (sa 3, 8 milijuna putovanja i udjelom od 17%), a tek potom Nizozemska (sa 3, 3 milijuna putovanja i udjelom od 15%) i Italija (1, 8 milijuna i 8%), pa su te zemlje prema tome, vodeća emitivna kamping tržišta u Europi. Većina odmorišnih putovanja u kampove (67%) ostvaruje se u domaćem turizmu čak i u zemljama sjeverne zemljine polutke, premda se to ne bi očekivalo s obzirom na izraziti sezonski karakter poslovanja kampova. U domaćim kampovima ostvareno je 14, 8 milijuna odmorišnih putovanja Europljana, što je dvostruko više od takvih putovanja u inozemne kampove (gdje je ostvareno 7, 3 milijuna). Francuska, koja generira najveći broj putovanja u kampove, većinu ostvaruje u domaćem turizmu (93%), a slična je situacija i s Velikom Britanijom (82%), što ukazuje na to da je u tim zemljama dobro razvijena i sama kamping ponuda. Prema očekivanju, zbog povoljnijih klimatskih uvjeta nešto veće udjele putovanja u domaće kampove bilježe također Portugal (98%), Španjolska (90%) i Italija (83%), ali isto tako i zemlje sjeverne Europe: Finska (67%), Norveška (57%), Danska (47%) i Nizozemska (44%). Zemlje koje su snažna emitivna kamping tržišta, obično i same imaju dobro razvijenu kamping ponudu. Da je to zaista tako pokazuju podaci o zastupljenosti kampova u njihovoj smještajnoj ponudi. Vodeća kamping destinacija u Europi je Francuska jer ima više od 8, 4 tisuće kampova, u kojima se može smjestiti 2, 8 milijuna gostiju. Druga po razvijenosti je Italija s više od 2, 4 tisuće kampova za smještaj 1, 3 milijuna kampista, treća je Velika Britanija sa 3, 1 tisućom kampova za prihvat istog broja gostiju, četvrta je Španjolska sa 2, 5 tisuća kampova za smještaj 764 tisuće kampista, peta Njemačka sa 2, 4 tisuće kampova za prihvat 762 tisuće kampista i šesta Nizozemska sa 2, 2 tisuće kampova za prihvat 721 tisuće kampista, pa su ove zemlje glavne receptivne kamping destinacije u Europi (Napominje se da se za razliku od podataka o broju putovanja na odmor, podaci o kapacitetima i turističkom prometu prate statistički u svim europskim zemljama). Veoma često se podcjenjuje uloga koju kampovi imaju za razvoj turizma, tim više što se današnji kamping turizam bitno razlikuje od prvobitnog oblika kampiranja sredinom 20. stoljeća, pa ni u kojem slučaju nije znak siromaštva, već simbolizira drugačiji životni stil (opušten aktivnostima ispunjen boravak u društvu i u prirodi) i prelazi u kategoriju sve skupljeg odmora (suvremeni autodomovi tzv. kamperi i pokretne kamp-kućice tzv. mobilhome-i tehnički i tehnološki su jako dobro opremljeni sa svim uobičajenim kućanskim aparatima, modemskim i ostalim priključcima i izrazito komforni). U Europi ima 28 tisuća kampova u kojima se može smjestiti oko 10 milijuna gostiju, što samo po sebi govori o snazi kamping turizma. To je 37% smještajne ponude u svim komercijalnim smještajnim kapacitetima (gdje se turistima nudi čak 27 milijuna postelja, od kojih je 41% ili 11 milijuna u hotelima i sličnim vrstama smještaja). U odnosu na čvrste smještajne objekte, kampovi se ipak slabije koriste. Hoteli i slične vrste smještaja koriste se u Europi prosječno 123 dana, a kampovi samo 31 dana na godinu, pa se u njima ostvaruje manje noćenja negoli u hotelima i sličnim vrstama smještaja. U svim kampovima na tlu Europe ostvareno je 2001. godine 317 milijuna noćenja, što je 15% od ukupnoga turističkog prometa ostvarenog te godine u svim komercijalnim smještanim kapacitetima. Najviše noćenja u kampovima ostvareno je u Francuskoj (68 milijuna ili 22%), Italiji (65 milijuna ili 20%) i Velikoj Britaniji (41 milijun ili 13%), pa su ove zemlje glavne receptivne turističke desitnacije kamping turizma. Slijede Španjolska (10%), Njemačka (7%) Nizozemska (6%), Švedska (5%), Hrvatska (4%), kao osma receptivna kamping destinacija Europe i Danska (4%). Premda u većini zemalja prevladavaju domaći gosti u strukturi posjetitelja kampova (koji ostvaruju 196 milijuna noćenja ili 62% svih noćenja u europskim kampovima), u nekim zemljama ipak dominiraju strani gosti u kampovima (npr. u Austriji, Hrvatskoj, Luksemburgu). Na europskom turističkom tržištu potražnja za kamping turizmom je stalno prisutna i ustaljena, a rastući trend zanimanja Europljana za kupovinu specijalnih vozila za kampiranje pokazuje da će takvu ulogu imati i ubuduće.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- C.I.R.E.T. France
- C.A.B. International
- UK
- TTRA
- USA
- Cabell’
- s Directory of Publishing Management and Marketing
- USA
- SOPODA
- USA
- IBZ
- IBZ - CD-ROM
- IBR
- International Bibliography
- EMBASE
- Elsevier Science
- Bibliographic Databases Division
- Amsterdam
- NL
- Elsevier Geo Abstracts
- Norwich
- UK