Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 162862

Utjecaj poznavanja domene na kreativnost produkta


Čorko, Irena; Vranić, Andrea
Utjecaj poznavanja domene na kreativnost produkta // 14. Dani psihologije u Zadru / Vera Ćubela Adorić, Ilija Manenica, Zvjezdan penezić (ur.).
Zadar: Odjel za psihologiju Sveučilišta u Zadru, 2004. (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 162862 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Utjecaj poznavanja domene na kreativnost produkta
(The effect of knowledge in a domain on the creativity of the product)

Autori
Čorko, Irena ; Vranić, Andrea

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
14. Dani psihologije u Zadru / Vera Ćubela Adorić, Ilija Manenica, Zvjezdan penezić - Zadar : Odjel za psihologiju Sveučilišta u Zadru, 2004

Skup
XIV. Dani psihologije u Zadru

Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 26.05.2004. - 29.05.2004

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
kreativnost; znanje
(creativity; knowledge)

Sažetak
Ovim istraživanjem ispitano je kakav je utjecaj poznavanja domene na kreativnost produkta Studentice psihologije (N=38) su, podijeljene u dvije skupine, izrađivale kolaž u različitim eksperimentalnim uvjetima. Studentice u kontrolnoj skupini (N=20) dobile su zadatak da prije izrade kolaža desetak minuta razmisle o tome kakav bi trebao biti kolaž koji bi bio procijenjen kao kreativan i što bi one trebale učiniti da kolaž bude kreativan, te su ta svoja razmišljanja zapisivale na papir. Studentice u eksperimentalnoj skupini (N=18) prije početka izrade kolaža imale su desetak minuta vremena da prouče 95 kolaža koji su nastali u sklopu drugog istraživanja, a napravljeni su u jednakom vremenskom roku i od istog materijala. Svim ispitanicama rečeno je da pokušaju napraviti kolaž koji bi bio što kreativniji. Kreativnost i druge dimenzije radova procijenilo je 11 sudaca tehnikom suglasnog procjenjivanja. Faktorskom analizom izdvojena su dva ortogonalna faktora za koje se može utvrditi da predstavljaju faktor kreativnosti i faktor tehničke valjanosti. Pokazalo se da poznavanje domene ima pozitivne efekte na procijenjenu kreativnost produkata, dok se u aspektu tehničke valjanosti rezultati kontrolne i eksperimentalne skupine značajno ne razlikuju. Rezultati ovog istraživanja potvrđuju mnogobrojne teorije kreativnosti prema kojima je poznavanje područja u kojem produkt nastaje jedan od glavnih faktora koji omogućuju kreativno stvaranje.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Projekti:
0130425

Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Irena Čorko (autor)

Avatar Url Andrea Vranić (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Čorko, Irena; Vranić, Andrea
Utjecaj poznavanja domene na kreativnost produkta // 14. Dani psihologije u Zadru / Vera Ćubela Adorić, Ilija Manenica, Zvjezdan penezić (ur.).
Zadar: Odjel za psihologiju Sveučilišta u Zadru, 2004. (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
Čorko, I. & Vranić, A. (2004) Utjecaj poznavanja domene na kreativnost produkta. U: Vera Ćubela Adorić, Ilija Manenica, Zvjezdan penezić (ur.)14. Dani psihologije u Zadru.
@article{article, author = {\v{C}orko, Irena and Vrani\'{c}, Andrea}, year = {2004}, pages = {45}, keywords = {kreativnost, znanje}, title = {Utjecaj poznavanja domene na kreativnost produkta}, keyword = {kreativnost, znanje}, publisher = {Odjel za psihologiju Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zadru}, publisherplace = {Zadar, Hrvatska} }
@article{article, author = {\v{C}orko, Irena and Vrani\'{c}, Andrea}, year = {2004}, pages = {45}, keywords = {creativity, knowledge}, title = {The effect of knowledge in a domain on the creativity of the product}, keyword = {creativity, knowledge}, publisher = {Odjel za psihologiju Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zadru}, publisherplace = {Zadar, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font