Pregled bibliografske jedinice broj: 162862
Utjecaj poznavanja domene na kreativnost produkta
Utjecaj poznavanja domene na kreativnost produkta // 14. Dani psihologije u Zadru / Vera Ćubela Adorić, Ilija Manenica, Zvjezdan penezić (ur.).
Zadar: Odjel za psihologiju Sveučilišta u Zadru, 2004. (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 162862 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Utjecaj poznavanja domene na kreativnost produkta
(The effect of knowledge in a domain on the creativity of the product)
Autori
Čorko, Irena ; Vranić, Andrea
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
14. Dani psihologije u Zadru
/ Vera Ćubela Adorić, Ilija Manenica, Zvjezdan penezić - Zadar : Odjel za psihologiju Sveučilišta u Zadru, 2004
Skup
XIV. Dani psihologije u Zadru
Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 26.05.2004. - 29.05.2004
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
kreativnost; znanje
(creativity; knowledge)
Sažetak
Ovim istraživanjem ispitano je kakav je utjecaj poznavanja domene na kreativnost produkta Studentice psihologije (N=38) su, podijeljene u dvije skupine, izrađivale kolaž u različitim eksperimentalnim uvjetima. Studentice u kontrolnoj skupini (N=20) dobile su zadatak da prije izrade kolaža desetak minuta razmisle o tome kakav bi trebao biti kolaž koji bi bio procijenjen kao kreativan i što bi one trebale učiniti da kolaž bude kreativan, te su ta svoja razmišljanja zapisivale na papir. Studentice u eksperimentalnoj skupini (N=18) prije početka izrade kolaža imale su desetak minuta vremena da prouče 95 kolaža koji su nastali u sklopu drugog istraživanja, a napravljeni su u jednakom vremenskom roku i od istog materijala. Svim ispitanicama rečeno je da pokušaju napraviti kolaž koji bi bio što kreativniji. Kreativnost i druge dimenzije radova procijenilo je 11 sudaca tehnikom suglasnog procjenjivanja. Faktorskom analizom izdvojena su dva ortogonalna faktora za koje se može utvrditi da predstavljaju faktor kreativnosti i faktor tehničke valjanosti. Pokazalo se da poznavanje domene ima pozitivne efekte na procijenjenu kreativnost produkata, dok se u aspektu tehničke valjanosti rezultati kontrolne i eksperimentalne skupine značajno ne razlikuju. Rezultati ovog istraživanja potvrđuju mnogobrojne teorije kreativnosti prema kojima je poznavanje područja u kojem produkt nastaje jedan od glavnih faktora koji omogućuju kreativno stvaranje.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija