Pregled bibliografske jedinice broj: 160050
Šablonsko (stereotipno) ponašanje
Šablonsko (stereotipno) ponašanje // Zbornik Učiteljske akademije u Zagrebu, 5 (2003), 2(6); 239-247 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, stručni)
CROSBI ID: 160050 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Šablonsko (stereotipno) ponašanje
(Pattern (stereotypical) behaviour)
Autori
Huzjak, Miroslav
Izvornik
Zbornik Učiteljske akademije u Zagrebu (1332-0513) 5
(2003), 2(6);
239-247
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, stručni
Ključne riječi
šablonski crtež; šablonsko ponašanje; struktura psihe; metodika likovne kulture
(pattern drawing; pattern behaviour; structure of the psyche; methodics of art)
Sažetak
Autor ispituje zašto su štetne šablone (stereotipi) u crtežu? Određivanje pojma šablonskog ili stereotipnog ponašanja, njegovog porijekla. Kakva je struktura psihe prema S. Freudu i C. G. Jungu? Prirodno Ja-Jastvo zakriljeno je društvenim Ja-Personom. Sloboda izbora i ukusa ovisi o društvu: imamo li slobodu od društveno uvjetovanog ponašanja? Inicijacija kao ponovno rađanje u višem stupnju slobode. Pokazuju se neke socijalne uloge i životni scenariji - nesvjesno i svjesno programiranje uma. Sličnosti životnih scenarija s mitovima i bajkama prema E. Berneu. Arhetipske slike usustavljuju se kao "dnevne" i "noćne" slike, pokazuju se u primjerima mitova. Zaključujemo: mi smo svoja uvjerenja. Kroz samopromatranje i samospoznaju nalazimo mogući put za oslobađanje svijesti od ovisnosti o usklađivanju s okolinom ; ostvarenje slobode izbora.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb