Pregled bibliografske jedinice broj: 160029
Putovanje i ambijent - aspekti pripovijednog prostora u dječjem romanu
Putovanje i ambijent - aspekti pripovijednog prostora u dječjem romanu // međunarodni znanstveno stručni skup Peti Dani Mate Demarina Škola i razvoj = School and development / Prskalo, Ivan ; Matas, Mate ; Vučak, Slavko (ur.).
Petrinja : Zagreb: Visoka učiteljska škola ; Hrvatski pedagoško-književni zbor, 2004. str. 78-87 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 160029 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Putovanje i ambijent - aspekti pripovijednog prostora u dječjem romanu
(Journey and Environment - aspects of the narrative space in the children's novel)
Autori
Majhut, Berislav
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Međunarodni znanstveno stručni skup Peti Dani Mate Demarina Škola i razvoj = School and development
/ Prskalo, Ivan ; Matas, Mate ; Vučak, Slavko - Petrinja : Zagreb : Visoka učiteljska škola ; Hrvatski pedagoško-književni zbor, 2004, 78-87
ISBN
953-99121-2-1
Skup
Dani Mate Demarina (5 ; 2004)
Mjesto i datum
Topusko, Hrvatska, 13.05.2004. - 14.05.2004
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
dječji roman; dječji pustolovni roman; roman o dječjoj družbi;
(children's novel; children's adventure novel; novel about children's bands)
Sažetak
U razvoju hrvatskog dječjeg romana do 2. svj. rata kao dominantne podvrste pojavljuju se dječji pustolovni roman, roman o siročetu i roman o dječjoj družbi. Članak razmatra kako se određuju prostor, s jedne strane te junak i implicitni čitatelj s druge. U pustolovnom dječjem romanu suprostavljene sile ugrađene u junaka i fizičku okolinu uvijek su tako raspoređene da nadjača junak. Naprotiv junak romana o siročetu uvijek će biti slabiji od zapreka na koje nailazi i prevladati ih može samo uz vanjsku pomoć. U romanu o dječjoj družbi više se ne postavlja pitanje dominacije lika ili okoline već kako definirati prostor da on bude u stanju odgovoriti na vrijednosti koje zastupa dječja družba. Ambijent pripovijednog djela i pozicija implicitnog čitatelja se uzajamno određuju. U pustolovnom romanu će upravo egzotičnost prostora dobivati bitnu dimenziju unaprijed definiranim čitateljevim stavom prema vlastitoj situaciji iz koje čita djelo. U romanu o siročetu čitateljeva pozicija je definirana na upravo inverzan način. U romanu o dječjoj družbi ambijent u kojem djeluje družba je jedini u kojemu se mogu ostvarivati vrijednosti implicitnog čitatelja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija
POVEZANOST RADA