Pregled bibliografske jedinice broj: 157478
Laboratorij moderne fizike u obrazovanju nastavnika
Laboratorij moderne fizike u obrazovanju nastavnika // 4. znanstveni sastanak Hrvatskog fizikalnog društva : Knjiga sažetaka / Kumerički, Krešimir (ur.).
Zagreb, 2003. str. 90-90 (poster, nije recenziran, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 157478 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Laboratorij moderne fizike u obrazovanju nastavnika
(Laboratory of modern physics in teachers education)
Autori
Mandić, Luka ; Kotnik-Karuza, Dubravka ; Sarta Deković, Mariza
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
4. znanstveni sastanak Hrvatskog fizikalnog društva : Knjiga sažetaka
/ Kumerički, Krešimir - Zagreb, 2003, 90-90
Skup
Znanstveni sastanak Hrvatskog fizikalnog društva (4 ; 2003)
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 13.11.2003. - 15.11.2003
Vrsta sudjelovanja
Poster
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
metodički eksperiment; obrazovanje nastavnika; moderna fizika
(methodical experiment; teachers education; modern physics)
Sažetak
Učenje fizike putem eksperimenta jedna je od najučinkovitijih metoda za aktivno konstruiranje znanja. Pregled niza udžbenika za 4. razred gimnazije i srodnih škola četverogodišnjih programa fizike pokazao je da oni pokrivaju mnoga područja moderne fizike, no često samo deskriptivno, bez dubljeg ulaženja u suštinu. Da bi takav udžbenik bio od koristi učeniku, potreban je nastavnik kao posrednik koji će znati izabrati iz ponuđenog, reducirati ili pak detaljnije pojasniti ključne pojmove i ideje. Osposobljenost za ovakav pristup pretpostavlja metodički oblikovan eksperiment koji bi trebao postati nezaobilazna komponenta u obrazovanju nastavnika. Predlažemo nekoliko ključnih eksperimenata iz moderne fizike koji zadiru u strukturu tvari i time izmiču zornoj predodžbi svojstvenoj makrosvijetu koji nas okružuje. Ovi eksperimenti mogu biti u funkciji dodiplomskog obrazovanja te permanentnog usavršavanja nastavnika fizike, a mogli bi se uklopiti i u odgovarajuće radionice za napredne učenike srednjih škola.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija