Pregled bibliografske jedinice broj: 156946
Profesionalni interesi i radne vrijednosti u profesionalnom savjetovanju: mala, ali originalna uloga vrijednosti
Profesionalni interesi i radne vrijednosti u profesionalnom savjetovanju: mala, ali originalna uloga vrijednosti // XIV. Dani psihologije u Zadru / Ćubela Adorić, V. ; Manenica, I ; Penezić, Z. (ur.).
Zadar: Odjel za psihologiju Sveučilišta u Zadru, 2004. (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 156946 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Profesionalni interesi i radne vrijednosti u profesionalnom savjetovanju: mala, ali originalna uloga vrijednosti
(Vocational interests and work values in career counseling: Small but original contribution of values)
Autori
Babarović, Toni
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
XIV. Dani psihologije u Zadru
/ Ćubela Adorić, V. ; Manenica, I ; Penezić, Z. - Zadar : Odjel za psihologiju Sveučilišta u Zadru, 2004
Skup
XIV. Dani psihologije u Zadru
Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 26.05.2004. - 29.05.2004
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
profesionalni interesi; radne vrijednosti; izbor zanimanja; profesionalno savjetovanje
(vocational interests; work values; vocational choice; career counseling)
Sažetak
U profesionalnom savjetovanju česta je upotreba upitnika profesionalnih interesa i radnih vrijednosti. Interesi su, prema dosadašnjim istraživanjima i iskustvima bolji prediktori za odabir zanimanja nego što su to vrijednosti. S druge strane, vrijednosti definiraju životne ciljeve i širi spektar ponašanja koji također određuje profesionalni razvoj pojedinca. Cilj je ovog rada bilo utvrditi specifičnu ulogu vrijednosti u profesionalnom odlučivanju. U istraživanju su korišten USPI (hrvatska verzija Hollandovog SDS-a) kao mjera interesa i V-upitnik kao mjera radnih vrijednosti. Sudjelovalo je 580 učenika iz šest zagrebačkih srednjih škola heterogenih prema svom obrazovnom programu. Diskriminativnom analizom su klasificirani učenici u odgovarajuće škole na osnovi njihovih interesa i vrijednosti. Dobiveni rezultati pokazuju da je točnost klasifikacije na osnovi interesa 56.7%, a na osnovi vrijednosti 42.5%. Koristeći, pri klasifikaciji, vrijednosti i interese zajedno, točno smo rasporedili 62.4% učenika u škole koje pohađaju. Očit je relativno skroman doprinos vrijednosti pri zajedničkoj klasifikaciji u odnosu na onu provedenu samo na osnovi interesa. Ipak, strukture diskriminativnih funkcija koje su derivirane na osnovi interesa i one formirane na osnovi vrijednosti se donekle razlikuju. Te strukturalne razlike igraju značajnu ulogu u združenoj klasifikaciji, gdje je vidljiva mala, ali jasna uloga vrijednosti. Specifična uloga vrijednosti kreativnosti bit će dodatno razmotrena.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
0194101
Ustanove:
Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, Zagreb
Profili:
Toni Babarović
(autor)