Pregled bibliografske jedinice broj: 156870
Političko obrazovanje i Rawlsova koncepcija osobe i društvene kooperacije
Političko obrazovanje i Rawlsova koncepcija osobe i društvene kooperacije // Politička misao : Croatian political science review, 40 (2003), 1; 16-31 (podatak o recenziji nije dostupan, kongresno priopcenje, znanstveni)
CROSBI ID: 156870 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Političko obrazovanje i Rawlsova koncepcija osobe i društvene kooperacije
(Political education and Rawls' conception of the person and social cooperation)
Autori
Vujčić, Vladimir
Izvornik
Politička misao : Croatian political science review (0032-3241) 40
(2003), 1;
16-31
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, kongresno priopcenje, znanstveni
Ključne riječi
kooperacija; liberalizam; političko; političko obrazovanje; razložni pluralizam; Rawls; tereti suđenja
(cooperation; liberalism; the political; political education; reasonable pluralism; Rawls; burdens of judgement)
Sažetak
U ovome radu autor je pokušao pokazati odnos između Rawlsove koncepcije osobe, društvene kooperacije i političke edukacije. Rawls političku edukaciju precizno veže za liberalno političko stajalište, a ne a život u cjelini. Zato je u njegovoj koncepciji važna teza o "razložnom pluralizmu" i razložno nesuglasnim koncepcijama dobroga života. U radu se pokušava pokazati da je za Rawlsa upravo koncepcija razložne osobe cilj političke edukacije, zapravo sposobnost osobe da prihvati osnovna načela pravednosti kao uvjeta za društvenu kooperaciju, a "tereti suđenja" su izvor i okvir temeljnih političkih vrlina koje Rawls zastupa i smatra značajnima za ideju javnoga uma, tj. određenu vrstu deliberativne demokracije, te za samu opstojnost i stabilnost političkog poretka.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Politologija
POVEZANOST RADA
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- International Political Science Abstracts (Pariz
- Francuska)
- International Bibliography of the Social Sciences (London School of Economics and Political Science)