Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 156023

Arbor mundi u nazivima ugostiteljskih objekata


Šakaja, Laura
Arbor mundi u nazivima ugostiteljskih objekata // Revija za sociologiju, 35 (2004), 1-2; 13-29 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 156023 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Arbor mundi u nazivima ugostiteljskih objekata
(Arbor mundi in the names of catering establishments)

Autori
Šakaja, Laura

Izvornik
Revija za sociologiju (0350-154X) 35 (2004), 1-2; 13-29

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
kulturni obrasci; nazivi; ugostiteljski objekti
(cultural patterns; names; catering establishments)

Sažetak
Komu god da je namijenjen lokal - širokoj publici ili samo određenoj potrošačkoj kategoriji (studentima tankog novčanika, imućnim klijentima srednje dobi, turistima na odmoru itd.) - njegov se naziv često nastoji uskladiti sa simboličko-vrijednosnim sustavom potencijalne klijentele. Stoga se u takve nazive ugrađuje simbolika koja anticipira određene društvene vrijednosti, prilagođava se pretpostavljenom ukusu i identitetu klijenata. Upravo od te pretpostavke polazi ovaj rad, kojega je cilj da na temelju analize naziva ugostiteljskih objekata u Hrvatskoj dadne uvid u društvene vrijednosne strukture i kulturne modele što ih ti nazivi evociraju. Iako reklamni nazivi, po naravi stvari, ne mogu dati kompletnu sliku kulture, oni dobro pokazuju kako iz motrišta naše kulture izgleda poželjan svijet. Kao što je pokazala analiza, glavni atributi poželjnoga svijeta jesu: a) prisnost i sigurnost, što se očituje u učestalom korištenju "topofilijske" semantike u reklamnim imenima ; b) mir i spokoj zaštićenog utočišta u prirodi, što se ostvaruje uporabom semantike "rajskoga vrta" ; c) bogatstvo, sjaj, raskoš kojih se visoka aksiološka pozicioniranost izražava u učestalom referiranju na drago kamenje i zlato te svjetske metropole ; d) nebesko i veličanstveno – njihov visoki status prepoznajemo u uporabi imena olimpskih bogova, svetaca i zvijezda ; e) elitnost i prestiž kojih se visoki status manifestira u simbolici vezanoj uz moć i pobjedu. U nazivima lokala često prepoznajemo tendenciju prema eskapizmu - želji za bijegom iz svakodnevice u drugačiji (čaroban) svijet. Ta se tendencija očituje, među ostalim, i u učestalom korištenju likova iz svijeta fikcije - bajki, književnih djela, animiranih filmova. Ukratko, svijet koji proizvode reklamni nazivi ugostiteljskih lokala jest svijet bez smeća i zla. Taj je svijet prijateljski i siguran, plav i lagodan, bez teškoga rada. S obzirom na to da nazivi lokala često sadrže posredovana (intertekstualna i intermedijalna) značenja, u njima se odražava (auto)referencijalnost kulture. S obzirom na to da su lokali okrenuti različitoj publici, u njihovim se nazivima očituje kulturna polifoničnost prostora.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Sociologija



POVEZANOST RADA


Projekti:
0076004

Ustanove:
Institut za migracije i narodnosti, Zagreb

Profili:

Avatar Url Laura Šakaja (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Šakaja, Laura
Arbor mundi u nazivima ugostiteljskih objekata // Revija za sociologiju, 35 (2004), 1-2; 13-29 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
Šakaja, L. (2004) Arbor mundi u nazivima ugostiteljskih objekata. Revija za sociologiju, 35 (1-2), 13-29.
@article{article, author = {\v{S}akaja, Laura}, year = {2004}, pages = {13-29}, keywords = {kulturni obrasci, nazivi, ugostiteljski objekti}, journal = {Revija za sociologiju}, volume = {35}, number = {1-2}, issn = {0350-154X}, title = {Arbor mundi u nazivima ugostiteljskih objekata}, keyword = {kulturni obrasci, nazivi, ugostiteljski objekti} }
@article{article, author = {\v{S}akaja, Laura}, year = {2004}, pages = {13-29}, keywords = {cultural patterns, names, catering establishments}, journal = {Revija za sociologiju}, volume = {35}, number = {1-2}, issn = {0350-154X}, title = {Arbor mundi in the names of catering establishments}, keyword = {cultural patterns, names, catering establishments} }

Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::


  • Sociological Abstracts
  • DARE Social Science Periodicals Databank
  • UNESCO





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font