Pregled bibliografske jedinice broj: 154054
Ekološka edukacija. Stjecanje novog identiteta?
Ekološka edukacija. Stjecanje novog identiteta? // 13. dani Frane Petrića / Jurić, Hrvoje (ur.).
Zagreb: Hrvatsko filozofsko društvo, 2004. str. 48-49 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 154054 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Ekološka edukacija. Stjecanje novog identiteta?
(Ecological Education. Acquiring a New Identity?)
Autori
Cifrić, Ivan
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
13. dani Frane Petrića
/ Jurić, Hrvoje - Zagreb : Hrvatsko filozofsko društvo, 2004, 48-49
Skup
Filozofija i odgoj u suvremenom društvu
Mjesto i datum
Cres, Hrvatska, 20.09.2004. - 22.09.2004
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
obrazovni deficit; ekološka kriza; ekološka edukacija; ekološki odgoj; ekološko obrazovanje; odgoj za zaštitu okoliša i zaštitu prirode; identitet; modernizacija; razvoj; škola
(educational deficit; environmental crisis; environmental education; ecological education; education in protection of environment and nature; identity; modernization; development; school)
Sažetak
Moderno društvo, kao i postmoderno stanje, suočilo se s novim fenomenom nazvanim "ekološka kriza", koja nije samo ekološka nego i socijalna. Njezini uzroci pripisuju se najvećim dijelom antropogenim utjecajima - načinu proizvodnje i nčinu potrošnje, pa se i rješenja ekološke krize traže u različitim znanostima i područjima čovjekovih aktivnosti - od ekonomije do tehnologije. Značajno mjesto u tome ima neinstitucionalni odgoj i institucionalni sustav odgoja i obrazovanja - ekološka edukacija. Moderno društvo oblikuje ekološku dimenziju svog identiteta? S druge strane, društvo se suočava i s problemom učinkovitosti edukacijskog sustava - kako u stjecanju i primjeni profesionalnih znanja, tako i u stjecanju i primjeni društvenih vrednota, poglavito onih koje utječu na promjenu ponašanja. Oblikuje li se ekološka dimenzija identiteta odgoja/obrazovanja? Društvo u cjelini odgovornio je za postojeće i buduće stanje odnosa čovjeka prema okolišu. Društvo stvara (ili ne) klimu u kojoj je moguća (ili ne) drugačija refleksija ekološke krize, odnosno drugčija paradigma mišljenja i djelovanja. Obrazovni sustav (škola) ima svoj dio odgovornosti u prijenosu vrijednosti nove paradigme. Škola posreduje znanja i društvene vrijednosti, a da bi učinkovitije posredovala mora se i sama modernizirati. Kakve su mogućnosti ekološke edukacije u takvim uvjetima? U radu se problematiziraju mogućnosti i uloga ekološke edukacije u kontekstu modernizacije modernog društva, posebno hrvatskog društva. Problematizira se društvena klima, sustav društveih vrijednosti i poteškoće ekološke edukacije.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Sociologija
POVEZANOST RADA