Pregled bibliografske jedinice broj: 154048
Odnos altruizma, agresivnosti i školskog uspjeha kod djece osnovnoškolske dobi
Odnos altruizma, agresivnosti i školskog uspjeha kod djece osnovnoškolske dobi, 2004., diplomski rad, Odjel za psihologiju, Zadar
CROSBI ID: 154048 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Odnos altruizma, agresivnosti i školskog uspjeha kod djece osnovnoškolske dobi
(Relations of altruism, aggressivenes and school sucess in primary school children)
Autori
Baradić, Tatjana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad
Fakultet
Odjel za psihologiju
Mjesto
Zadar
Datum
01.09
Godina
2004
Stranica
41
Mentor
Vulić-Prtorić, Anita
Ključne riječi
altruizam; agresivnost; školski uspjeh; djeca osnovnoškolske dobi
(altruism; aggression; school sucess; primary school children)
Sažetak
Suvremena istraživanja pokazuju da se prvi oblici prosocijalnog ponašanja i altruizma pojavljuju već u dojenačkoj dobi. S daljnjim kognitivnim razvojem dolazi do povećanja učestalosti prosocijalnog ponašanja i njegove sve veće složenosti, tako da su starija djeca općenito u većoj mjeri prosocijalna od mlađe djece. U ispitivanju prosocijalnog ponašanja djece najčešće se koriste sljedeće mjere: fizička pomoć i verbalna pomoć, ali se preporučuje upotreba multiplih mjera kako bi se dobila valjana procjena prosocijalnog ponašanja. Što se tiče agresivnosti utvrđeno je da se češće pojavljuje u socijalnom okruženju, zatim kada je dijete više izloženo nekontroliranom agresivnom ponašanju, bilo u realnom životu ili na televiziji, te što je okolina permisivnija prema agresivnom ponašanju. Za većinu teoretičara prosocijalno ponašanje predstavlja suprotnost i alternativu agresivnom i antisocijalnom ponašanju. Prema autoru Tremblayu odnos agresivnog i prosocijalnog ponašanja je prilično složen, te je utvrđeno da se među jednako agresivnom djecom jasno mogu razlikovati ona sa slabije i ona sa bolje razvijenim prosocijalnim vještinama, pri čemu se razvoj agresivne djece koja raspolažu prosocijalnim vještinama odvija znatno povoljnije od razvoja jednako agresivne djece koja nemaju te vještine. Cilj ovog istraživanja je bio utvrditi odnos altruizma, agresivnosti i školskog uspjeha kod djece osnovnoškolske dobi. Utvrđena je značajna negativna povezanost između prosocijalnog ponašanja i agresivnosti (r=-0.46). Utvrđene su i razlike u prosocijalnom ponašanju djevojčica i dječaka i to u korist djevojčica, te u agresivnosti, u korist dječaka.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija
POVEZANOST RADA