Pregled bibliografske jedinice broj: 148971
Povezanost sociometrijskog statusa i socijalnog ponašanja djece predškolske dobi
Povezanost sociometrijskog statusa i socijalnog ponašanja djece predškolske dobi, 2003., diplomski rad, Hrvatski studiji, Zagreb
CROSBI ID: 148971 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Povezanost sociometrijskog statusa i socijalnog ponašanja djece predškolske dobi
(Relationship between sociometric status and children's social behavior in preschool age)
Autori
Maričić, Jelena
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad
Fakultet
Hrvatski studiji
Mjesto
Zagreb
Datum
04.11
Godina
2003
Stranica
72
Mentor
Raboteg-Šarić, Zora
Ključne riječi
prosocijalno ponašanje; agresivno ponašanje; internalizirani problemi; procjene vršnjaka; predškolska dob
(prosocial behavior; aggressive behavior; internalized problems; peer ratings; preschool age)
Sažetak
Istraživanjem se nastojalo utvrditi na koji je način djetetov sociometrijski status, tj. prihvaćenost od strane vršnjaka u vrtićkoj grupi povezan s dječjim socijalnim ponašanjima i nekim obiteljskim varijablama. U istraživanju su sudjelovala djeca prosječne dobi šest godina i četiri mjeseca koja pohađaju starije vrtićke i predškolske grupe dvaju zagrebačkih vrtića (N=292). Sociometrijski status utvrđen je na temelju procjena vršnjaka na grafičkim skalama, kojima se od svakog djeteta dobiva informacija o tome koliko se voli igrati sa svakim drugim djetetom iz grupe. Primijenjena je i PROSAG skala za procjenu dječjeg prosocijalnog i agresivnog ponašanja te subskala socijalnog povlačenja i depresivnosti/ anksioznosti iz Achenbachovog instrumenta za procjenu dječjih ponašajnih i emocionalnih problema. Utvrđene su statistički značajne korelacije između dječjeg socijalnog ponašanja i prihvaćenosti u grupi vršnjaka, dok dječji internalizirani problemi nisu bili povezani s njihovim sociometrijskim statusom. Veći sociometrijski status imaju djeca koja se ponašaju prosocijalno, dok niži sociometrijski status imaju djeca koja se ponašaju agresivno. Dobivene su također niske, ali značajne korelacije između nekih sociodemografskih obilježja obitelji i dječjeg sociometrijskog statusa. Djeca obrazovanijih očeva i zaposlenih majki bolje su prihvaćena u grupi vršnjaka. Djeca koja duže pohađaju vrtić imaju viši sociometrijski status, izraženije prosocijalno ponašanje i sklonija su pozitivnom procjenjivanju drugih. Rezultati općenito ukazuju na važnost poticanja razvoja pozitivnih oblika dječjeg ponašanja za prihvaćenost u skupini vršnjaka u predškolskoj dobi.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
0194102
Ustanove:
Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, Zagreb
Profili:
Zora Raboteg-Šarić
(mentor)