Pregled bibliografske jedinice broj: 148789
Jezik i spoznaja u ranom dječjem pripovijedanju
Jezik i spoznaja u ranom dječjem pripovijedanju, 2004., magistarski rad, Filozofski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 148789 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Jezik i spoznaja u ranom dječjem pripovijedanju
(Language and cognition in early child narration)
Autori
Kuvač, Jelena
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, magistarski rad
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
06.05
Godina
2004
Stranica
150
Mentor
Kovačević, Melita
Neposredni voditelj
Jelaska, Zrinka
Ključne riječi
pripovijedanje; priča; jezik; spoznaja; prostorna sastavnica priče; vremenska sastavnica priče
(narration; narrative; language; cognition; spatial component; temporal component)
Sažetak
Sposobnost oblikovanja priče složena je jezično-spoznaja sposobnost koja se razvija postupno dugi niz godina. Različita su istraživanja primjenom različitih metoda ispitivanja na različitim uzorcima ispitanika potvrdila složenost te sposobnosti. Pripovijedanje na spoznajnom planu zahtijeva strukturiranje priče odnosno stvaranje početka, sredine i kraja, a na jezičnome planu dekontekstualiziranje jezika te jezično oblikovanje prethodno spoznajno strukturirane priče. U ovom se radu na temelju transverzalnoga ispitivanja predškolske djece od treće do šeste godine uredna jezično-govorna razvoja nastojala opisati struktura priče i jezično oblikovanje priče. Ta su obilježja određena analiziranjem vremenske i prostorne sastavnice priče i njihovim označavanjem na lokalnoj i globalnoj razini. Istraživanja potvrđuju da s porastom dobi djeca određenije i obavjesnije označavaju vrijeme i prostor priče te da je struktura priče sadržajno potpunija i redoslijedno pravilnija. Međutim, ova se obilježja ne pojavljuju kod sve petogodišnje i šestogodišnje djece što potvrđuje postojanje interindividualnih razlika unutar istih dobnih skupina ispitanika. S druge strane ovakvi podaci ide i u prilog istraživanjima koja određuju pripovijedanje kao složenu sposobnost koja se razvija postupno tijekom predškolskoga i školskoga razdoblja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
0013002
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb,
Filozofski fakultet, Zagreb