Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 148789

Jezik i spoznaja u ranom dječjem pripovijedanju


Kuvač, Jelena
Jezik i spoznaja u ranom dječjem pripovijedanju, 2004., magistarski rad, Filozofski fakultet, Zagreb


CROSBI ID: 148789 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Jezik i spoznaja u ranom dječjem pripovijedanju
(Language and cognition in early child narration)

Autori
Kuvač, Jelena

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, magistarski rad

Fakultet
Filozofski fakultet

Mjesto
Zagreb

Datum
06.05

Godina
2004

Stranica
150

Mentor
Kovačević, Melita

Neposredni voditelj
Jelaska, Zrinka

Ključne riječi
pripovijedanje; priča; jezik; spoznaja; prostorna sastavnica priče; vremenska sastavnica priče
(narration; narrative; language; cognition; spatial component; temporal component)

Sažetak
Sposobnost oblikovanja priče složena je jezično-spoznaja sposobnost koja se razvija postupno dugi niz godina. Različita su istraživanja primjenom različitih metoda ispitivanja na različitim uzorcima ispitanika potvrdila složenost te sposobnosti. Pripovijedanje na spoznajnom planu zahtijeva strukturiranje priče odnosno stvaranje početka, sredine i kraja, a na jezičnome planu dekontekstualiziranje jezika te jezično oblikovanje prethodno spoznajno strukturirane priče. U ovom se radu na temelju transverzalnoga ispitivanja predškolske djece od treće do šeste godine uredna jezično-govorna razvoja nastojala opisati struktura priče i jezično oblikovanje priče. Ta su obilježja određena analiziranjem vremenske i prostorne sastavnice priče i njihovim označavanjem na lokalnoj i globalnoj razini. Istraživanja potvrđuju da s porastom dobi djeca određenije i obavjesnije označavaju vrijeme i prostor priče te da je struktura priče sadržajno potpunija i redoslijedno pravilnija. Međutim, ova se obilježja ne pojavljuju kod sve petogodišnje i šestogodišnje djece što potvrđuje postojanje interindividualnih razlika unutar istih dobnih skupina ispitanika. S druge strane ovakvi podaci ide i u prilog istraživanjima koja određuju pripovijedanje kao složenu sposobnost koja se razvija postupno tijekom predškolskoga i školskoga razdoblja.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Filologija



POVEZANOST RADA


Projekti:
0013002

Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb,
Filozofski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Jelena Kuvač (autor)

Avatar Url Zrinka Jelaska (mentor)

Avatar Url Melita Kovačević (mentor)


Citiraj ovu publikaciju:

Kuvač, Jelena
Jezik i spoznaja u ranom dječjem pripovijedanju, 2004., magistarski rad, Filozofski fakultet, Zagreb
Kuvač, J. (2004) 'Jezik i spoznaja u ranom dječjem pripovijedanju', magistarski rad, Filozofski fakultet, Zagreb.
@phdthesis{phdthesis, author = {Kuva\v{c}, Jelena}, year = {2004}, pages = {150}, keywords = {pripovijedanje, pri\v{c}a, jezik, spoznaja, prostorna sastavnica pri\v{c}e, vremenska sastavnica pri\v{c}e}, title = {Jezik i spoznaja u ranom dje\v{c}jem pripovijedanju}, keyword = {pripovijedanje, pri\v{c}a, jezik, spoznaja, prostorna sastavnica pri\v{c}e, vremenska sastavnica pri\v{c}e}, publisherplace = {Zagreb} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Kuva\v{c}, Jelena}, year = {2004}, pages = {150}, keywords = {narration, narrative, language, cognition, spatial component, temporal component}, title = {Language and cognition in early child narration}, keyword = {narration, narrative, language, cognition, spatial component, temporal component}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font