Pregled bibliografske jedinice broj: 148561
Nada Brković, Zbirka zadataka iz fizike
Nada Brković, Zbirka zadataka iz fizike // Matematičko fizički list, 52 (2001), 4; 292-292 (podatak o recenziji nije dostupan, prikaz knjige, stručni)
CROSBI ID: 148561 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Nada Brković, Zbirka zadataka iz fizike
Autori
Smontara, Ana
Izvornik
Matematičko fizički list (1332-1552) 52
(2001), 4;
292-292
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, prikaz knjige, stručni
Ključne riječi
zadaci iz fizike
(problems)
Sažetak
Nakon više od tridesetak godina od prvog izdavanja zbirke zadataka iz fizike, autorica Mikuličić, Vernić i Varićak, izašla je jedna nova, dugo očekivana, moderno koncipirana i suvremeno pisana zbirka Zbirka zadataka iz fizike autorice Nade Brković, dugogodišnje profesorice fizike u zagrebačkoj XV. gimnaziji, učenicima i nastavnicima dobro poznate po već nekoliko knjiga i priručnika iz fizike. Nova zbirka je nastala kao rezultat dugogodišnjeg rada autorice i velikog broja suradnika, srednjoškolskih profesora, znanstvenika i savjetnika iz fizike koji su se odazvali pozivu, te joj poslali niz zadataka i prijedloga. Zbirka obuhvaća cjelokupno gradivo fizike u srednjim školama. Podijeljena je na 12 poglavlja: mehanika, toplina, elektricitet, titranje, mehanički valovi, elektromagnetski valovi, geometrijska optika, valna optika, teorija relativnosti, valno-čestična svojstva elektromagnetskog zračenja i tvari, nuklearna fizika i subatomske čestice, te sadrži 4178 zadataka, s velikim brojem ilustracija. Svako poglavlje počinje kraćim i vrlo preglednim teorijskim uvodom, a potom slijedi kombinacija kvalitativnih i kvantitativnih fizikalnih problema različite težine prilagođenih učenicima različitih sposobnosti. Zadaci su poredani tako da učenika vode od sasvim elementarnih primjera do potpunog razumijevanja gradiva određenog za njihov nivo. Zbirka je stoga pogodna ne samo za učenike gimanzija nego i svih srednjih škola. Velik broj zadataka bavi se prepoznatljivim situacijama iz svakodnevnog života što dodatno motivira učenika-rješavatelja na potpuno rasvjetljavanje određenog fizikalnog problema. Pored toga svugdje gdje je bilo potrebno i moguće zadaci su popraćeni crtežom i/ili grafikonom/dijagramom. Rezultati svih kvantitativnih (numeričkih) zadataka, dani su neposredno iza zadatka ponegdje i s načinom rješavanja. Rješenja kvalitativnih zadataka nisu navedena s ciljem da se pojedinac potakne na razmišljanje, ali i na diskusiju sa ostalima zainteresiranima o konkretnom fizikalnom problemu. Ova zbirka neprijeporno može osvježiti nastavu fizike utemeljenu na različitim programima. Veliki broj zadataka korisno će poslužiti učenicima u pripremama za takmičenja iz fizike, učenicima - budućim studentima koji se pripremaju za prijemne ispite na višim školama i fakultetima i studentima fakulteta na kojima postoje kolegiji fizike, te onima koji fiziku izučavaju samostalno.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Fizika, Pedagogija