Pregled bibliografske jedinice broj: 143769
Odnos identiteta i želje za priključenjem hrvatske Europskoj Uniji studenata nastavničkih studija u splitu
Odnos identiteta i želje za priključenjem hrvatske Europskoj Uniji studenata nastavničkih studija u splitu // Identitet i razvoj: priključenje Hrvatske Europskoj Uniji
Zagreb, Hrvatska, 2003. (predavanje, nije recenziran, neobjavljeni rad, ostalo)
CROSBI ID: 143769 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Odnos identiteta i želje za priključenjem hrvatske Europskoj Uniji studenata nastavničkih studija u splitu
(The Identity and Will of Educational Students for Joining the Croatia to European Union.)
Autori
Bjelajac, Slobodan ; Pilić, Šime
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, neobjavljeni rad, ostalo
Skup
Identitet i razvoj: priključenje Hrvatske Europskoj Uniji
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 28.11.2003. - 29.11.2003
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
Prostorno-teritorijalni identitet; Budući nastavnici; Želja za priključenjem Europskoj Uniji; Društveni status.
(Territorial Identity; Futuer Educatours; Will for Joining to EU; Social Status.)
Sažetak
Svrha rada jest da pokuša ustanoviti odnos identiteta - koji u sociologiji zadobiva sve veći značaj - i želje za uključivanjem Hrvatske u Europsku Uniju. Proces pridruživanja Hrvatske Europskoj Uniji danas je nadasve aktualan za hrvatsko društvo pa ga je i znanstveno potrebno i društveno opravdano istraživati. Odnos identiteta i želje za uključivanjem ispituje se na primjeru studenata nastavničkih studija Sveučilišta u Splitu, kao one društvene skupine koja tijekom svog radnog vijeka, u budućnosti, ima važnu ulogu agensa u procesu socijalizacije djece i mladeži. Elementi "individualno jedinstvenoga" (osobni, fragmentarni identiteti) i "kolektivno zajedničkoga" (studenti/nastavnici) te želje studenata za uključivanjem Hrvatske u Europsku Uniju i prijem u NATO ispitivani su metodom ankete, pomoću za to konstruiranog upitnika. Sociodemografski podaci o studentima križaju se s njihovom prostorno/teritorijalnom identifikacijom: pripadnost lokalnoj zajednici (gradu/općini), dalmatinskoj regiji, državi Hrvatskoj, Europi, pa i svijetu. U radu se polazeći od hipoteze da identifikacije utječu na stav studenata prema ulasku Hrvatske u EU, analiziraju i interpretiraju nacionalna, socijalno-klasna i vjerska identifikacija, kao i studentske preferencije europskih zemalja prema poželjnosti za život. Dobiveni rezultati kompariraju se s ranijim rezultatima istraživanja o pojedinim pitanjima (npr. o identitetu u Istri, o rangu europskih zemalja prema poželjnosti za život na primjeru mladih Zagrepčana, o teritorijalnoj identifikaciji u Dalmaciji i dr.). Posebno se analiziraju želje studenata u odnosu na neke aspekte priključenja Republike Hrvatske Europskoj Uniji.
Izvorni jezik
Hrvatski